English

گوگل گوشی های جدید به نام «پیکسل» و «پیکسل ایکس ال» تولید می کند

شرکت گوگل قصد دارد تولید گوشی های سری نکسوس را متوقف کند و گوشی های هوشمند جدیدی با نام های پیکسل و پیکسل ایکس ال عرضه کند.

گوگل گوشی های جدید به نام «پیکسل» و «پیکسل ایکس ال» تولید می کند

به گزارش خبرگزاری موج، هنوز اطلاعات چندانی در مورد قیمت این گوشی ها و ویژگی های آنها در دست نیست، اما ظاهرا این تغییر نام گذاری به معنای تغییر اساسی در سیاست گذاری های شرکت گوگل نیز است.

در حالی که گوشیPixelدارای نمایشگر ۵ اینچی است، در گوشیPixel XLاز نمایشگر ۵٫۵ اینچی استفاده شده است. این دو گوشی به ترتیبSailfishوMarlinهم نامیده شده اند که ترتیب به معنای بادبان ماهی و نیزه ماهی است.

در حالی که گوگل مدل های مختلف گوشی نکسوس را با همکاری شرکت هایی مانند سامسونگ، ال جی، هواووی و غیره تولید کرده بود، لذا آنها تولیدات اختصاصی گوگل محسوب نمی شدند، اما گوشی های جدید قرار است به عنوان اولین گوشی های هوشمندی که به طور کامل ساخت گوگل هستند به بازار عرضه شوند.

این در حالی است که منابع خبری می گویند گوگل برای تولید این گوشی ها هم با اچ تی سی همکاری کرده و صرفا قرار است به جای عنوان اچ تی سی از عنوان گوگل بر روی گوشی های یاد شده استفاده شود. گوگل فاقد تجربه کافی برای تولید گوشی های هوشمند است و احتمالا تنها در طراحی اولیه صنعتی دو گوشی مذکور دخالت خواهد کرد.

در مورد هر دوی این گوشی ها اطلاعات محدودی در دسترس است که در حد گمانه زنی است، اما گفته می شود دقت نمایشگرPixelبه۱۰۸۰pمی رسد و تراکم پیکسلی آن۴۴۰PPIاست. پردازنده چهار هسته ای ۲ گیگاهرتزی و ۶۴ بیتی، ۴ گیگابایت رم، باتری ۲۷۷۰ میلی آمپری، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین های ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی، اسکنر اثر انگشت، پورتUSB - C، جک هدفون وBluetooth ۴.۲از ویژگی های گوشی یاد شده است.

گوشیMarlinهم دارای پردازنده چهار هسته ایQualcomm، نمایشگرAMOLEDبا دقت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰، پرتUSB - C، باتری ۳۴۵۰ میلی آمپری و ۳۲ تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه است. باقی مشخصات دو گوشی مشابه یکدیگر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه