English

فاصله ۱۰ ساله ایران برای کاربردی کردن سلول‌درمانی در کلینیک‌ها

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تحقیقات بر روی سلول‌های بنیادی دستاوردهای خوبی داشته است، گفت: برای استفاده از این دستاوردها در کلینیک‌ها با فاصله ۱۰ ساله مواجه هستیم.

فاصله ۱۰ ساله ایران برای کاربردی کردن سلول‌درمانی در کلینیک‌ها

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر ملک‌زاده در حاشیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان که از امروز در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به کار کرد، در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های محققان کشور، در زمینه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی افزود: خوشبختانه در سالهای گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه سلول‌های بنیادی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امید داریم که تا سال‌های آینده از دستاوردهای این تحقیقات در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر پژوهشگاه رویان، بیش از هشت دانشگاه کشور در حال تحقیقات در حوزه سلول‌های بنیادی هستند.

ملک‌زاده با اشاره به ارائه خدمات سلول‌درمانی در کلینیک‌ها یادآور شد: ‌ در حال حاضر ما با فاصله ۱۰ ساله برای کاربردی کردن نتایج این تحقیقات در کلینیک‌ها مواجه هستیم تا با استفاده از این دستاوردها اقدام به ارائه خدمات سلول‌درمانی برای درمان انواع بیماری‌ها شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در عین حال اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر ارائه خدمات سلول درمانی در حوزه پوست، چشم و مفاصل، تحقیقات گسترده‌ای در زمینه درمان بیماری‌های قلبی عروقی، کبد، کلیه، نابینایی و سیستم عصبی در حال انجام است که دستاوردهای امیدبخشی عرضه شده است.

وی تاکید کرد: ولی در حال حاضر ما به مرحله‌ای نرسیده‌ایم تا از نتایج این تحقیقات در کلینیک‌ها استفاده شود؛ ولی پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ سال آینده با توجه به پیشرفت تحقیقات موفق به ارائه خدمات سلول‌درمانی به صورت گسترده باشیم.

ملک زاده هم‌چنین از راه‌اندازی سه مؤسسه مشابه «رویان» در کشور خبر داد و اضافه کرد: ‌ بر این اساس در تلاش هستیم تا مؤسساتی مشابه پژوهشگاه رویان در شیراز، تبریز و در دانشگاه تهران راه‌اندازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات برای راه‌اندازی سه مرکز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: هزینه‌های درمانی با سلول‌های بنیادی بسیار کمتر از روش‌ها خواهد بود و از سوی دیگر ایران در منطقه از بسیاری از کشورها مانند ترکیه در حوزه سلول‌های بنیادی جلوتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه