English

در سلول بنیادی از ترکیه جلو افتادیم

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: پیش بینی می شود تا ۱۰ سال آینده سلول درمانی در کشور متداول شود.

در سلول بنیادی از ترکیه جلو افتادیم

به گزارش خبرگزاری موج، رضا ملک‌زاده امروز در حاشیه هفدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه طی سال های گذشته پیشرفت چشمگیری در حوزه تحقیقات سلول های بنیادی شده است تا بتوانیم با استفاده از نتایج این تحقیقات در راستای درمان بسیاری از بیماری ها گام برداریم.

وی افزود: ما می توانیم در ۵ تا ۶ سال آینده به تدریج از سلول های بنیادی برای درمان بیماری ها استفاده کنیم.

ملک زاده با بیان اینکه پژوهشگاه رویان در حوزه سلول های بنیادی در حال تحقیقات بیشتری است، گفت: علاوه بر پژوهشگاه رویان ۷ تا ۸ دانشگاه کشور در حوزه تحقیقات سلول های بنیادی فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر خدمات درمانی با استفاده از سلول بنیادی برای بیماری های پوستی، چشمی و مفاصل ارائه می شوند اما با توجه به تحقیقات گسترده محققان کشور در این زمینه امید زیادی داریم که بیماری های قلبی، عروقی، کبدی، ریوی، نابینایی و سیستم های عصبی درمان شوند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: اما اکنون به مرحله ای نرسیده ایم که بتوانیم از نتایج برخی تحقیقات در کلینیک ها استفاده کنیم؛ پیش بینی می شود با پیشرفت این تحقیقات درمان برخی از بیمای ها با سلول های بنیادی تا ده سال آینده محقق شود.

ملک زاده در ادامه اظهار داشت: اگر به مرحله ای برسیم که با استفاده از سلول های بنیادی ارائه خدمات دهیم هزینه های درمانی به صورت چشمگیری کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه بنا داریم موسساتی مشابه همچون پژوهشگاه رویان را راه اندازی کنیم، اظهار داشت: درصدد هستیم سه موسسه مشابه پژوهشگاه رویان در شیراز، تبریز و دانشگاه تهران راه اندازی کنیم.

به گفته وی ما در تحقیقات حوزه سلول های بنیادی حتی از کشور ترکیه هم جلوتر هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه