English

چگونه ویندوز را از HDD به SSD انتقال دهیم؟

درایو حالت جامد یا SSD به عنوان جایگزین محبوبی برای هاردهای HHD محسوب می‌شوند. چرا که سرعت بالاتری دارند و باعثمی‌شوند که عمر باتری سیستم نسبت به حالت استفاده از HHD افزایش یابد.

چگونه ویندوز را از HDD به SSD انتقال دهیم؟

به گزارش خبری موج،استفاده از SSD در سیستم به طور چشم‌گیری باعث بهبود عملکرد آن خواهد شد. چرا که سرعت اجرای عملیات را بالاتر برده و زمان بارگیری و میزان مصرف برق را کاهش می‌دهد. تنها نقطه ضعف SSD ظرفیت پایین حافظه‌ی آن است. با این حال مزایای استفاده از SSD در حدی است که بتواند این کمبود را جبران کند. سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که چطور حجم بالای اطلاعات درایو ویندوز را به SSD انتقال دهیم؟ راه حل این کار ساده است و کاربران ویندوز می‌توانند با تعداد محدودی قطعه‌ی سخت‌افزاری و برنامه‌ی نرم‌افزاری از HDD به SSD مهاجرت کنند. کل این عملیات تنها ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و پس از آن چند ساعت انتظار لازم است تا این پیاده‌سازی انجام شود.

موارد مورد نیاز برای مهاجرت از HDD به SSD

برای این مهاجرت نیاز به اجزای زیر است:

  • یک درایو حالت جامد SSD که حداقل ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشد. البته بیشتر توصیه می‌شود که ظرفیت آن ۶۴ گیگابایت یا بیشتر باشد.
  • استفاده از یک درایو پشتیبان که می‌تواند هارد اکسترنالی با ظرفیت بیشتر از HDD میزبان باشد.
  • استفاده از نرم‌افزار Macrium Reflect Free Edition(لینک دانلود نرم‌افزار)
  • یک فلش یو‌اس‌بی فرمت شده یا یک سی دی یا دی‌وی‌دی خام.

چه نوعی از SSD را باید خریداری کنید؟

در حال حاضر SSD درایوهای ساتا(SATA)، M۲ و مینی - پی‌سی‌آی(Mini - PCIe) از انواع SSD رایج در بازار هستند. در وهله‌ی اول انتخاب نوع آن‌ها ممکن است گیج‌کننده به نظر بیاید. اما تقریبا اکثر لپ‌تاپ‌ها با استاندارد ساتا سازگاری دارند. در مورد اولترابوک‌ها استاندارد M۲ قابل قبول است و تعداد محدودی از نوت بوک‌های قدیمی هم با مینی - پی‌سی‌آی هماهنگ هستند. احتمالا لپ تاپ شما در بیشتر قسمت‌ها از یک اتصال ساتا استفاده می‌کند.درایوهای ساتا در تمام لپ تاپ‌ها عرضی به اندازه‌ی ۲.۵ اینچ دارند و ضخامت آن‌ها بین ۷ تا ۹ میلی‌متر متغیر است. نکته‌ای که در ادامه لازم است بدانید این که تمام SSD‌های ۷ میلی‌متری با اتصال ساتا در لپ‌تاپ سازگار هستند. اما اتصال SSD با اندازه‌ی ۹ میلی‌متر تنها می‌تواند به دستگاهی متصل شود که اتصال آن هم ۹ میلی‌متری باشد.

گام اول: نصب Macrium Reflect

در مهاجرت به SSD با سه بخش مختلف نرم‌افزاری سر و کار داریم؛ نخست برنامه‌ای که یک نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات فعلی را تهیه کند. دوم برنامه‌ای که حجم این اطلاعات را کاهش دهد و در نهایت برنامه‌ای که اطلاعات کپی شده را به SSD انتقال دهد. برنامه‌ی Macrium Reflect می‌تواند هر سه عملیات را با هم انجام دهد. این برنامه با ایجاد یک نسخه‌ی پشتیبان از ‌هارد میزبان، حجم اطلاعات را کاهش داده و سپس آن‌ها را به SSD انتقال می‌دهد. پس اولین کار نصب این نرم‌افزار است. روند نصب این نرم‌افزار ساده و راحت است. پس از دانلود برنامه، روی فایل RsflectDL. exe دو بار کلیک می‌کنیم. فایل در حال اجرا، Macrium Reflect را دانلود و سپس نصب می‌کند. روی گزینه‌های Next پشت سر هم کلیک کنید و شرایط مجوز نرم‌افزار را Accept کنید. برای نصب و دانلود فایل‌های Windows PE گزینه‌های پیش‌فرض را انتخاب کنید. فرآیند دانلود ۵۳۰ مگابایت داده حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشید. پس از آن Reflect یک نسخه از Windows PE قابل بوت را ایجاد می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه