English

نسل جدید رایانه ها با توان خودآموزی به عرصه می آیند

مایکروسافت با به روزرسانی رایانه های سرور ساخت خود آنها را با فناوری هوش مصنوعی سازگارتر کرده تا استقبال از این تولیدات در عصر اینترنت اشیا را افزایش دهد.

نسل جدید رایانه ها با توان خودآموزی به عرصه می آیند

به گزارش خبرگزاری موج، مرکز رایانه ای پیشرفته تگزاس به تازگی یکی از سرورهای جدید مایکروسافت موسوم بهCatapult v۲ را نصب کرده است.

در این سرور از تراشه ای موسوم بهFPGAبا قابلیت برنامه ریزی مجدد استفاده شده که به رایانه مذکور توان خودآموزی و یادگیری می دهد. تراشه های یاد شده عملکرد موتور جستجوی بینگ مایکروسافت را هم ارتقا بخشیده و باعثشده اند بینگ نتایج دقیق تر و منطقی تری را به کاربران ارائه دهد.

تراشهFPGAاز توانایی بررسی دقیق متون و تصاویر برخوردارند و به سرعت آنها را امتیازبندی، گزینش، طبقه بندی و برآورد می کنند تا برای نمایش در جستجوگر بینگ انتخاب و ارسال شوند.

Catapult v۲ که جایگزینی برای سرورCatapultمایکروسافت محسوب می شود از انعطاف بیشتری برای یادگیری برخوردار و سرعت آن نیز بیشتر است.

Catapult v۲ اولین بار در ابتدای این ماه در کنفرانسScaled Machine Learningدر شهر استنفورد در کالیفرنیا در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

پیش بینی می شود با استفاده از این سرور جدید کیفیت دستیار صوتی کورتانای مایکروسافت و مترجم اسکایپ این شرکت هم بهبود یابد. این شرکت همچنین در حال همکاری با اینتل برای استفاده از سیلیکون های فوتونیک است. با کاربرد این فناوری از فیبرهای نوری به جای سیم های مسی برای متصل کردن سرورها در پایگاه های داده استفاده می شود و در نتیجه سرعت تبادل داده ها بیشتر می شود.

تراشهFPGAکه در سرورCatapult v۲مورد استفاده قرار گرفته عملکردDRAM، سی پی یو و سوییچ های شبکه را هم بهبود می بخشد. در نتیجه بهتر می توان خدمات کلود، پردازش زبان های طبیعی و امور دیگر مرتبط با هوش مصنوعی را به کاربران ارائه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه