English

نانو ربات های دارو رسان با استفاده از دی ان ای ساخته می شوند

دانشمندان با ساخت نانو ربات هایی از DNA تحولی بزرگ در فرایند انتقال دارو به اندام های مختلف ایجاد کرده اند.

نانو ربات های دارو رسان با استفاده از دی ان ای ساخته می شوند

به گزارش خبرگزاری موج، داروها در قالب قرص و کپسول یا تزریق مایعات مخصوص وارد بدن می شوند، اما این نوع روش دارورسانی به تدریج منسوخ می شود زیرا تحقیقات ثابت کرده که این روش ها کارایی لازم را ندارند. از آن گذشته ممکن است داروها در زمان دقیق و مؤثر به عضو مورد نظر نرسیده و یا اثرات جانبی مخربی به همراه داشته باشند.

اکنون گروهی از دانشمندان دست به کار شده و با استفاده از رشته هایDNAنانو ربات هایی ساخته اند که قابلیت خاموش و روشن شدن دارند. بدین ترتیب انتقال دارو به عضو مورد در زمان مقرر به راحتی صورت می گیرد. مهمترین ویژگی این ربات ها در این است که به وسیله قدرت فکر قابل کنترل کردن هستند.

این نوع ربات ها دارای دروازه بسیار ریزی هستند که به قفل مخصوصی هم مجهز است. زمانی که ربات با استفاده از انرژی الکترومغناطیسی گرم می شود قفل آن باز شده و دارو را در محیط اطرافش که در واقع عضو مورد نظر پزشکان است منتشر می کند.

بدین ترتیب نقایص مختلف انتقال دارو به بدن با استفاده از روش های سنتی از بین می رود. اکنون محققان علوم پزشکی می توانند مقادیر کاملا مشخصی از داروها را در زمان مشخص به عضو مورد نظرشان برسانند، بدون آنکه سایر اندام های سالم تحت تأثیر عملکرد داروها قرار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر