English

ضعف میکروفون مشکل اصلی نرم افزارهای دستیار صوتی است

با وجود تلاش های فراوان برای ارتقای توانمندی های کورتانا، گوگل ناو و سیری به عنوان دستیارهای صوتی گوشی ها و سیستم عامل های مایکروسافت، گوگل و اپل، ضعف میکروفون‌های گوشی‌ها تحقق این هدف را دشوار کرده است.

ضعف میکروفون مشکل اصلی نرم افزارهای دستیار صوتی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دیجیتال ترندز، Marwan Boustan تحلیل گر موسسه IHS Markit معتقد است از زمان عرضه نسخه اولیه برنامه سیری اپل تا به حال میکروفون های مورد استفاده در گوشی ها چندان پیشرفت نکرده اند و همین مساله باعثشده درک دستورات و فرامین صوتی کاربران برای این برنامه ها هنوز دشوار باشد.

مشکل اصلی این است که میکروفون های موجود در بازار هنوز نمی توانند به خوبی صداهای مزاحم محیطی را فیلتر کنند و تنها صدای کاربر را منتقل کنند.

همین مساله موجب شده افرادی که با سیری یا گوگل ناو کار می کنند مجبور شوند گوشی را به دهان خود بسیار نزدیک کنند تا مفهوم مورد نظر آنها به درستی منتقل شود. هر چند این مساله اغلب به درستی اتفاق نمی افتد.

چالش اصلی این است که اپل، گوگل و مایکروسافت برای حل این مشکل نمی توانند کار چندانی انجام دهند و به همین علت آنها فشارهای خود بر شرکت های سازنده میکروفون برای ارتقای توان تشخیص صوت را تشدید کرده اند. اما به نظر می رسد حذف صداهای مزاحم محیطی از صدای اصلی کاربر مستلزم تلاش های بیشتر و گذر زمان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه