English

گونه ای پنگوئن منقرض شده بازتولید می شود

نهادی علمی در آمریکا در تلاش است تا گونه ای پرنده منقرض شده را با استفاده از دانش ژنتیک بازتولید کند.

گونه ای پنگوئن منقرض شده بازتولید می شود

به گزارش خبرگزاری موج، سازمانRevive & Restoreکه در سانفرانسیسکو قرار دارد مأموریت جالب توجهی را برای خود تعریف کرده است. استفاده از تازه ترین یافته های علم ژنتیک برای بازتولید گونه های مختلف منقرض شده و حالا خبر می رسد که دانشمندان این سازمان برای بازتولید پرنده ای منحصربفرد و البته منقرض شده دست به کار شده اند.

این پرنده که نوعی پنگوئن محسوب می شود از حیثجثه ظاهری و قیافه شباهت زیادی به این جانور دارد. دانشمندان تخمین می زنند که نسل این پرنده در اواسط قرن نوزدهم میلادی منقرض شد. شکار بی رویه در سواحل بریتانیا مهمترین عامل نابودی این پرنده منحصربفرد اعلام شده است.

دانشمندان سازمانRevive & Restoreدر تلاشند تا با استخراجDNAاین پرنده از فسیل و برخی اندامهای باقی مانده از آن، فرآیند توالی سازی ژنوم آن را آغاز کنند.

آنها در ادامه جنین نزدیکترین گونه پنگوئن به این پرنده منقرض شده یعنی پنگوئن منقار تیغی را با استفاده از تکنیک های نوین علم ژنتیک، اصلاح ژنتیکی می کنند. در پایان نیز جنین تولید شده در بدن پرنده بزرگی قرار داده می شود تا فرآیند رشد آن تکمیل شود.

البته این سازمان فهرست بلندبالایی از گونه های مختلف منقرض شده یا در معرض خطر انقراض دارد که دانشمندان امیدوارند با استفاده از یافته های نوین علم ژنتیک آنها را بازتولید کنند.

با این حال نگرانی هایی نیز مطرح شده است. برخی کارشناسان هشدار می دهند که بازتولید جانورانی که مدت ها پیش منقرض شده اند ممکن است خطراتی برای اکوسیستم ها به همراه داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه