English

افزایش سهم بیشتر از ۱۶ فناوری برتر جهان تا سال ۲۰۲۰

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشور باید تا سال ۲۰۲۰ سهم بیشتری از ۱۶ فناوری برتر دنیا کسب کند، گفت: باید علم و فناوری به بخش صنعت وارد شود در غیر این صورت نتایج تحقیقات در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد.

افزایش سهم بیشتر از ۱۶ فناوری برتر جهان تا سال ۲۰۲۰

به گزارش خبرگزاری موج، مهندس جعفرزاد در اختتامیه نمایشگاه فن‌بازار جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه کشور در حال حاضر در شرایط نامناسب اقتصادی قرار دارد، گفت: در این شرایط ما به دنبال رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری هستیم؛ چرا که به دلالیل مختلف ایران از روند رو به رشد پیشرفت دنیا در حوزه علم و پژوهش عقب مانده است.

وی با تاکید بر اینکه ما با تفکر ۴۰ سال قبل اقدام به رونق اقتصادی کردیم، اضافه کرد: بر خلاف ما در دنیا برای رونق اقتصادی سخت‌افزاری فکر نمی‌کنند، بلکه تفکر آن‌ها مبتی بر دانش‌بنیان است و تلاش دارند علم را تبدیل به ثروت کنند.

جعفرزاده با تاکید بر وارد شدن علم و فناوری در فعالیت‌های صنعتی خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه ما عقب بمانیم منجر خواهد شد پایان نامه‌ها و نتایج تحقیقات در کتابخانه‌ها خاک بخورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا سال ۲۰۲۰ ایران باید سهم بیشتری از ۱۶ فناوری برتر دنیا کسب کند، یادآور شد: در این راستا باید ارتباط دانشگاه با صنعت مستحکم‌تر شود و این امری است که تاکنون به طور کامل در کشور محقق نشده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خیلی از مراکز دانشگاهی نمی‌دانند در کشور چه خدماتی ارائه می‌دهند، اظهار کرد: از این رو باید دانشگاه‌ها نسبت به نیاز سنجی از واحدهای صنعتی اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر