English

۲۵ سال فعالیت نجومی با حضور رئیس بخش آموزش نجوم بررسی می شود

با برگزاری سمیناری با حضور رئیس بخش آموزش و توسعه نجوم در اتحادیه بین‌المللی نجوم(IAU) فعالیت‌های صورت گرفته از سوی جامعه نجومی در ۲۵ سال اخیر معرفی و زمینه توسعه آنها بررسی خواهد شد.

۲۵ سال فعالیت نجومی با حضور رئیس بخش آموزش نجوم بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری موج، «ربع قرن، نجوم آماتوری ایران» عنوان سمیناری است که با حضور رئیس بخش آموزش و توسعه نجوم در اتحادیه بین‌المللی نجوم، فردا چهارشنبه سوم شهریور برگزار خواهد شد.

دکتر جان هرنشاو، رئیس بخش آموزش و توسعه نجوم در اتحادیه بین‌المللی نجوم(IAU) و استاد نجوم دانشگاه کانتربری نیوزیلند و تمرکز فعالیت علمی وی در زمینه‌ کشف سیارات فراخورشیدی، ستارگان متغر، مطالعه‌ طیف ستارگان و طیف‌سنجی نجومی است.

دکتر هرنشاو سال‌ها رئیس رصدخانه‌Mt Johnدر نیوزیلند بوده‌ است. او همچنین مؤلف چندین کتاب نجومی است که از بین آنها می‌توان به کتاب‌COSMIC ESSAYS(رساله کیهانی) اشاره کرد که به مناسبت سال جهانی نجوم(۲۰۰۹) نوشته شده‌ است.

این کتاب شامل مجموعه مقالاتی در زمینه‌ ترویج و اهمیت علم نجوم می‌شود.

دکتر هرنشاو همچنین عضو کمیته‌ برگزاری مدرسه‌ تابستانه‌ بین‌المللی نجوم است که در حال حاضر در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در حال برگزاری است.

سمینار «ربع قرن، نجوم آماتوری ایران» در برج میلاد تهران به میزبانی باشگاه نجوم برج میلاد تهران و ماهنامه نجوم و با حضور علاقه‌مندان، فعالان و صاحب‌نظران نجوم آماتوری برگزار می‌شود و در آن فعالیت‌های صورت گرفته از سوی جامعه نجوم در ۲۵ سال اخیر معرفی و زمینه توسعه آنها بررسی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه