English

فناوری تشخیص چهره امنیت ندارد

یک تیم از محققان دانشگاه کارولینای شمالی نشان دادند شرکت‌هایی که از سیستم های امنیتی مبتنی بر تشخیص چهره استفاده می‌کنند در معرض خطرات بسیاری هستند.

فناوری تشخیص چهره امنیت ندارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از انگجت، آنها ثابت کردند که تعدادی از سیستم‌های موجود را می‌توان توسط چهره‌های کامپیوتری که توسط فناوری واقعیت مجازی ساخته می‌شود فریب داد.

برای مثال شرکت فیسبوک نیز از فناوری تشخیص چهره بهره می‌برد. این شبکه اجتماعی از طریق این فناوری می‌تواند تصاویر افراد را ببیند و پس از آن فرد مورد نظر را شناسایی نماید و از طریق آن برای مثال کاربران می‌توانند در تصاویری که چند شخص وجود دارد، به‌صورت خودکار عمل تشخیص چهره و تگ‌گذاری را انجام دهند و فیس‌بوک آن‌ها را شناسایی می‌کند.

بر این اساس تکنولوژی جدید تشخیص چهره فیس‌بوک قادر است بدون نگاه کردن به صورت افراد آن‌ها را تشخیص دهد. در واقع هوش مصنوعی این کمپانی به حدی پیشرفت کرده است که دیگر برای شناسایی افراد نیازی به مشاهده چهره آن‌ها ندارد و می‌تواند از طریق بخش‌های دیگر کاربر را تشخیص دهد.

محققان این پژوهش برای آزمایش این فناوری مدل‌های سه بعدی را با استفاده از تصاویر گرفته شده از عکس کاربری افراد در فیسبوک طراحی کردند. این تیم عکس ۲۰ داوطلب را از منابع اینترنتی جمع آوری کرده و دقیقا این کار را مانند جاعلان واقعی و هکرها انجام دادند.

آنها سپس مدل های سه بعدی از چهره‌های این داوطلبان را ایجاد کرده و افکت هایی را به آن اضافه کردند به طوری که این گونه به نظر می‌رسید که آنها در حال نگاه کردن به دوربین هستند.

در برخی موارد آنها ناچار شدند تا بعضی قسمت های از دست رفته مانند بافت و سایه روشن‌های صورت را مجددا بازسازی کنند.

از آنجایی که این مدل‌های سه بعدی دارای سایه روشن بوده و کمی نیز حرکت می کردند، محققان قادر شدند تا از هر ۵ سیستم، چهار سیستم را فریب دهند و ۵۵ درصد تا ۸۵ درصد از مواقع موفق به انجام این کار شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر