English

طرح‌های کلان فناورانه دریایی حمایت می‌شوند

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت و مشارکت در اجرای طرح‌های کلان فناورانه دریایی را از برنامه‌های این ستاد نام برد و گفت: علاوه بر آن از طرح‌های فناورانه دریایی حمایت خواهد شد.

طرح‌های کلان فناورانه دریایی حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدسعید سیف در جلسه مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر، با اشاره به اینکه تامین نیازها توسعه بازار را در پی خواهد داشت، افزود: در حدود ۱۲ مایل از نوار ساحلی در اختیار کشورهای ساحلی قرار دارد و مابقی دریاها تقریبا مشاع است، از این رو نباید تصور کرد که تنها خشکی‌ها متعلق به ما است. باید بدانیم دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها می‌توانند در اختیار کسانی قرار گیرند که فناوری‌های پیشرفته در اختیار دارند و با این فناوری‌ها، از فرصت‌های موجود در دریاها استفاده می‌کنند.

سیف با تاکید بر حمایت ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان دریایی از صنایع ساحلی اظهار کرد: نقشه راه فناوری‌های دریایی توسط این ستاد تدوین شده است و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با حمایت این ستاد بر اساس اولویت‌های تعیین شده در این نقشه راه، طرح‌های فناوری تعریف کنند.

وی تجاری‌سازی طرح‌های دانش‌بنیان، حمایت و مشارکت در اجرای طرح‌های کلان فناورانه دریایی و حمایت از طرح‌های اولویت‌دار مورد نیاز کشور را از جمله اقدامات این ستاد در سال جاری دانست و یادآور شد: توسعه فناوری و اقتصادی در حوزه دریا مستلزم توجه به ظرفیت‌های دریایی در استان‌های ساحلی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی اجرایی‌سازی نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور، حمایت از حضور صنایع دریایی کشور در مجامع بین‌المللی، برگزاری جلسات مشترک با ارگان‌های دریایی و شرکت‌های دانش‌بنیان، اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی و حمایت از استانداردسازی تجهیزات دریایی ساخت داخل را از دیگر برنامه‌های این ستاد در سال ۹۵ برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه