English

در شبیه‌سازی گونه‌های جانوری در حال انقراض سرمایه‌گذاری می شود

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی گفت: اکنون که به دانش شبیه‌سازی دست یافته‌ایم و پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی توانمندی خویش در شبیه‌سازی گونه‌های جانوری در حال انقراض را به اثبات رسانده است باید سرمایه‌گذاری‌ها را به این سمت معطوف کنیم.

در شبیه‌سازی گونه‌های جانوری در حال انقراض سرمایه‌گذاری می شود

به گزارش خبرگزاری موج، جلال‌الدین صادقی شهرستانک، در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، با بیان اینکه باید تغییر جدی و بنیادی در فرهنگ و نگاه به محیط زیست اتفاق افتد، گفت: باید از کودکی اهمیت محیط زیست را به کودکان خود آموزش دهیم.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه حفظ محیط زیست کار شایسته‌ای است که برد جهانی دارد، آنان که جهانی فکر می‌کنند یکی از دغدغه‌های اصلی آنها محیط زیست است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه حمایت از پایان‌نامه‌ها در رابطه با محیط‌زیست بسیار می‌تواند مورد اهمیت باشد، عنوان کرد: اغلب طرح‌ها و پژوهش‌ها که دچار مشکل شده‌اند به دلیل تکراری بودن و موازی کاری‌ها است.

صادقی ادامه داد: اکنون که به دانش شبیه‌سازی دست یافته‌ایم و پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی توانمندی خویش در شبیه‌سازی گونه‌های در حال انقراض را به اثبات رسانده است باید سرمایه‌گذاری‌ها را به این سمت معطوف کنیم.

وی تصریح کرد: اثبات شده است که برخی گیاهان دارویی در طول عمر و سلامت حیات وحش بسیار موثر هستند و جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی آمادگی دارد پژوهش‌های مرتبط با این موضوع را با حمایت سازمان محیط‌زیست انجام دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه هیچ چیز در محیط زیست بیهوده نیست، تاکید کرد: اگر محیط زیست و طبیعت حفظ شود بسیاری از مشکلات روحی و روانی افراد نیز حل خواهد شد.

صادقی ضمن تاکید بر انجام کار برنامه‌ریزی شده در رابطه با محیط زیست در مدارس، نسبت به برگزاری تورهای گردشگری دانشجویان با همکاری سازمان محیط زیست اعلام آمادگی کرد.

وجود حیات وحش سبب بهبود طبیعت می‌شود

پرویز آرامنش مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نیز در این جلسه گفت: وجود حیات وحش سبب بهبود طبیعت می‌شود و با افزایش سطح آگاهی افراد نسبت به بحثگونه‌های جانوری و گیاهی نگاه افراد را عوض کرده تا خود را در برابر طبیعت بیشتر مسئول بدانند.

وی ادامه داد: در رابطه با بیماری‌های حیات وحش در بشرویه کارهایی انجام شده همچنین خشکسالی‌های پی در پی در استان باعثشده تلفات گونه‌های جانوری را در استان شاهد باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه مناطق حیات وحش ما مجهز به دوربین مدار بسته است، ادامه داد: محیط زیست کمتر در بحثگیاهی ورود پیدا کرده و بیشتر در بحثجانوری فعالیت داشته که امیدواریم بتوانیم در بحثگیاهان ‌دارویی نیز ورود پیدا کنیم.

آرامنش با بیان اینکه محیط‌بانی جزو مشاغل سخت است، عنوان کرد: ما آمادگی داریم تا در بحث‌های اعتباری و سایر شرایط، حوزه‌هایی را فراهم کرده و با جهاد دانشگاهی ارتباط‌ بیشتری داشته باشیم.

نگاه به حیات وحش باید آموزشی باشد

وی با بیان اینکه امیدواریم تفاهم‌نامه در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی شود، بیان کرد: بحثآموزشی همگانی محیط زیست، در سه بخش اجرایی شده همچنین آموزش حفاظت از محیط زیست را برای کودکان از دو سال گذشته در ۵۸ مدرسه استان به صورت پایلوت انجام داده‌ایم تا کودکان با مسائل مربوط به محیط زیست بیشتر آشنا ‌شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه در سال گذسته ۱۲ هزار نفر دانش‌آموز، آموزش مستقیم در رابطه با حیات وحش دیده‌اند، عنوان کرد: امیدواریم امسال بتوانیم طرح جوامع آموزش محلی را در شهرستان‌های استان داشته باشیم در این آموزش محلی یک فرد فارع التحصیل در این زمینه آموزش‌ها را به بهترین شکل ارائه می‌دهد.

آرامنش با اشاره به طرح یک محیط‌بان یک مدرسه، ادامه داد: محیط‌بانان آموزش دیده به مدارس استان رفته و در زمینه شناخت محیط زیست استان آموزش‌هایی را به کودکان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به دایر شدن مدرسه طبیعت در استان، خاطرنشان کرد: در این مدرسه با برگزاری اردوهای طبیعتی، کودکان با طبیعت از نزدیک آشنا شده و محیط طبیعی استان خود را بهتر می‌شناسند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه