English

خانه ای که ۳۶۰ درجه می چرخد

طراحانی در آمریکا خانه ای متفاوت ساخته اند که ضمن چرخش ۳۶۰ درجه، قابلیت تنظیم در برابر جریان باد و تغییر وزن ناشی از ساکنانش را دارد.

خانه ای که ۳۶۰ درجه می چرخد

به گزارش خبرگزاری موج، این خانه از هر جهت با تمامی خانه هایی که در دنیا ساخته می شود متفاوت است. نخستین ویژگی این خانه، ساخته شدن آن بر روی یک ستون بتنی به ارتفاع ۴.۵ متر است. این خانه کهReActorنام دارد نه تنها یک بنای مسکونی بلکه تلفیقی از هنر و فناوری محسوب می شود که توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است.

قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای، تغییر وضعیت در برابر جریان باد و تغییر وزن ناشی از شمار ساکنان خانه از دیگر ویژگی های خاص این خانه محسوب می شود. همچنین این خانه بسته به میل ساکنان آن در جهات مختلف کج می شود.

خانه ای که این طراحان ارائه کرده اند ۱۳ متر طول و تنها ۲.۴ متر عرض دارد. بخشهای مختلف داخل این خانه از نوع تاشو و کمجا هستند که از آن جمله می توان به آشپزخانه منحصربفرد آن اشاره کرد. در این خانه تمامی امکانات مورد نیاز یک زندگی عادی وجود دارد.

طراحان خانه جزئیاتی درباره مکانیسم چرخش آن منتشر نکرده اند اما به روشنی پیداست که از محوری مخصوص که در دل ستون اصلی جای گرفته استفاده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر