English

وقتی خودروها با علایم ترافیکی صحبت می‌کنند

یک شرکت خودروسازی به زودی از سیستمی در خودروهای هوشمند ساخت خود استفاده می کند که زمان سبز شدن چراغ های راهنمایی و رانندگی را به رانندگان اعلام می کند.

وقتی خودروها با علایم ترافیکی صحبت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، به گزارش این سیستم قادر به تبادل داده با علایم راهنمایی و رانندگی است تا از این طریق بتوان زمان دقیق سبز و قرمز شدن چراغ های راهنمایی را شناسایی کرد و از وقوع حوادثناگوار و تصادفات مرگبار رانندگی جلوگیری کرد.

شرکت آئودی می گوید از این به بعد لزومی ندارد رانندگان نگران قرمز شدن ناگهانی چراغ های راهنمایی باشند و خودروهای جدید ساخت این شرکت از اواخر سال ۲۰۱۶ قادر به تبادل اطلاعات با علایم راهنمایی و رانندگی خواهند بود.

بدین منظور نمایشگری به صفحه ای که در جلوی راننده قرار گرفته اضافه می شود و شمارش معکوس زمان سبز شدن چراغ راهنمایی به وی نمایش داده می شود. در نهایت با صفر شدن شمارنده راننده می تواند به سمت مقصد خود حرکت کند. قرار است در آینده سیستم یاد شده توسعه پیدا کند و اطلاعات بیشتری را از محیط اطراف دریافت و در اختیار رانندگان قرار دهد.

شرکت های مختلف سازنده اتومبیل در جهان در تلاش برای ساخت خودروهایی هستند که قادر به تبادل داده و دریافت اطلاعات از زیرساخت های محیطی مانند علائم راهنمایی و رانندگی و نشان های نصب شده در پل ها، تقاطع ها، پیچ های خطرناک، نقاط کور جاده و غیره باشند. هدف از این کار افزایش ایمنی در زمان مسافرت های درون و برون شهری اعلام شده است.

یکی دیگر از سیستم هایی که در آینده بر روی خودروهای هوشمند نصب خواهند شد، گفتگوی خودروها با یکدیگر به منظور جلوگیری از وقوع تصادفات رانندگی را ممکن می کند. با استفاده از این سیستم ها شناسایی موقعیت مکانی دقیق خودروها توسط دیگر اتومبیل های مجاور ممکن می شود و آنها می توانند جلوی تصادم و برخورد با یکدیگر را بگیرند.

ائودی می گوید خودروهای قادر به تبادل داده با علایم راهنمایی و رانندگی را تا پاییز امسال در برخی شهرهای آمریکا عرضه می کند. این خودروها از مدل هایA۴وA۴ Allroadو۲۰۱۷ Q۷ SUVخواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه