English

راهنمای رای دهی گوگل برای آمریکایی‌ها

گوگل راهنمای رای دهی خاصی را برای استفاده شهروندان آمریکایی و هدایت صحیح آنها به سوی شعبات اخذ رای منتشر کرده است.

راهنمای رای دهی گوگل برای آمریکایی‌ها

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از انگجت، این ابزار چند هفته ای است که در دسترس کاربران قرار گرفته و گوگل می گوید میلیون ها نفر از مردم از آن و قابلیت جستجویش برای ثبت نام برای رای دهی آتی در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کرده اند.

گوگل چهار سال قبل هم یک راهنمای انتخاباتی آنلاین در دسترس مردم آمریکا قرار داده بود و مدعی است استفاده از ابزار یاد شده در سال جاری میلادی در مقایسه با چهار سال قبل تا ۱۹۰ درصد افزایش یافته است. افزایش سرعت و ضریب نفوذ اینترنت از جمله عوامل این افزایش دانسته می شود.

با توجه به اینکه داده های مورد استفاده در طراحی این سیستم هم به طور علنی در دسترس علاقمندان قرار گرفته، سازمان ها و نهادهای غیرانتفاعی و اموزشی هم می توانند به سلیقه و دلخواه خود از ابزار یاد شده استفاده کنند.

انتخاب رییس جمهور در آمریکا بر اساس سیستم موسوم به الکتورال صورت می‌گیرد و اگر چه اسم نامزدها در برگه‌های اخذ رأی نوشته می‌شود، اما مردم در عمل به طور مستقیم به رییس جمهور و معاون او رأی نمی‌دهند و رای‌دهندگان هر ایالت فهرستی از انتخاب کنندگان رییس‌جمهور(electors) را انتخاب می‌کنند که تعداد آنها برابر با تعداد سناتورها و نمایندگانی است که آن ایالت در کنگره دارد. انتخاب کنندگان هر ایالت مدت کوتاهی پس از انتخابات در پایتخت آن ایالت گرد می‌آیند و آرای خود را برای کاندیدایی به صندوق می‌اندازند که بیشترین آرای مردم را در ایالت آنها کسب کرده است. یعنی کاندیدایی که بیشترین آرا را در هر ایالت به‌دست می‌آورد، در واقع صاحب همه آرای انتخاباتی آن ایالت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه