English

دستگاه نانو شستشوی تجهیزات پزشکی بومی‌سازی شد

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: محققان دانشگاه شهرکرد توانستند دستگاه نانو شستشوی تجهیزات پزشکی را بومی‌سازی کنند.

دستگاه نانو شستشوی تجهیزات پزشکی بومی‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری موج، شایان شامحمدی اظهار کرد: چهار نفر از پژوهشگران این دانشگاه در رشته‌های مکانیک، برق و پرستاری، دستگاه نانو شستشوی تجهیزات پزشکی را ساختند.

وی افزود: ساخت این دستگاه که به شماره ۸۳۴۲۴ در سازمان ثبت اختراعات و مالکیت‌های فکری به ثبت رسیده، مدت دو سال به طول انجامیده است.

سجاد کریمیان یکی از مجریان این طرح پژوهشی گفت: دستگاه التراسونیک با استفاده از امواج مافوق صوت ذرات چربی و آلودگی‌هایی را جدا کرده و جسم را پاک می‌کند.

وی افزود: دستگاه‌های مرسوم ضدعفونی در بهترین شرایط تا ۶۰ درصد ضدعفونی می‌کنند در حالی‌که این دستگاه باعثضدعفونی ۹۷ درصدی تجهیزات می‌شود.

وی گفت: برای ساخت این دستگاه یکصد میلیون ریال هزینه شده است در حالی که برای وارد کردن هر نمونه خارجی ۴۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.

اکبر بخشوده یکی دیگر از مجریان طرح افزود: تمیزی نسبتا کامل، سرعت شستشوی فوق‌العاده زیاد، همزمانی شستشوی قطعات زیاد با هم، قابلیت شستشوی قطعات و مواد با مقاومت سطحی گوناگون، کاهش فوق العاده زیاد هزینه شستشو، مصرف کمتر مواد حلال و شوینده و مهم‌تر از همه، ضرر کمتر برای محیط زیست از مزیت‌های اجرای این سیستم شستشو است.

وی گفت: امکان شستشوی قطعات در زمان بسیار کوتاه، آسیب نرساندن به قطعات، اجزا و سطوح آن، نیاز نداشتن به کار نیروی انسانی، عملکرد دقیق و قابل اطمینان و شستشوی حفره‌ها، مجراهای تنگ و نیز گوشه‌های غیرقابل دسترس با بازده زیاد، کم مصرف بودن، هم از لحاظ انرژی و هم از لحاظ مواد شوینده و مصرفی و حداقل آلودگی برای محیط زیست از مزیت‌های این دستگاه نسبت به نمونه‌های مشابه است.

وی گفت: این دستگاه را می‌توان در ابعاد خانگی ساخت و برای شستشوی لباس و ظروف استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه