English

برگزاری جشنواره زمستانه «صلح و سلام» در خوزستان

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری جشنواره زمستانه «صلح و سلام» در خوزستان خبر داد.

برگزاری جشنواره زمستانه «صلح و سلام» در خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حبیب‌الله اسماعیلی بعد از ظهر امروز در نشست خبری افتتاحیه «جشنواره آشتی با طبیعت» محیط زیست را یکی از مهم‌ترین مضامین قابل پیگیری در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی درصدد فرهنگ‌سازی کاهش آسیب به طبیعت است، افزود: اکنون در شهرهای مراغه، اصفهان و دیگر واحدهای دانشگاهی انواع فعالیت‌های هنری مانند تئاتر، کاریکاتور، خوشنویسی، تحلیل و پژوهش با موضوع صلح و سلام در حال پیگیری است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با بیان موضوع «صلح و سلام» در کشور به دنیا نشان می‌دهیم که منطق داریم و بحثصلح و سلامت تنها یک موضوع سیاسی نیست بلکه مضمون اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه هر روز نیازمند فرهنگ صلح و سلام هستیم، یادآور شد: هر روز در جامعه و خانواده نیازمند فرهنگ صلح و سلام هستیم و نسبت به طبیعت باید فرهنگ‌سازی کنیم.

اسماعیلی حال طبیعت ایران را خوب ندانست و گفت: حال طبیعت کشور خوب نیست و این یعنی اینکه حال ما خوب نیست.

وی اضافه کرد: زمانی که حال طبیعت خوب نیست یعنی اینکه ما با خود، دیگران و محیط زیست آشتی نیستیم.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی میزان آلودگی زباله‌های تولید شده را بسیار زیاد دانست و متذکر شد: اگر تنها بخواهیم میزان زباله‌های تولید شده در محیط زیست را بررسی کنیم و به آلودگی‌های دیگر مانند آلودگی صوتی و هوا و… کار نداشته باشیم، بسیار زیاد است.

وی زباله‌های صنعتی و پسماندهای ناشی از آن را یکی از مخاطرات محیط زیست خواند و خاطرنشان کرد: زباله‌های شهری و دفع سنتی آن و شیرابه‌های ناشی از آن موجب آلودگی آب، هوا خاک و زیست بوم شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فرهنگ گردشگری در سال‌های اخیر در کشور فراگیر شده است، خاطرنشان کرد: آنچه مسافران پس از استفاده از طبیعت به آن هدیه می‌کنند زباله است.

وی تصریح کرد: همه ما باید با زیست بوم و طبیعت اطراف آشتی کنیم تا در آینده بتوانیم پاسخگوی آیندگان باشیم.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری جشنواره زمستانه صلح و سلام در خوزستان خبر داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سفیر آشتی با طبیعت می‌شود، یادآور شد: امروز دانشگاه‌های دنیا کارشان تربیت شهروند بافرهنگ بوده و دانشگاه آزاد اسلامی نیز این رویه را در پیش گرفته است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد از پایان‌نامه‌ها با موضوع محیط زیست حمایت می‌کند، متذکر شد: در این راستا از پایان‌نامه‌هایی که در دفاع از محیط زیست نوشته می‌شوند حمایت می‌کنیم.

وی خواستار حضور الزامی خبرنگاران و رسانه‌ها برای پوشش جشنواره ملی آشتی با طبیعت در گیلان شد.

به گزارش موج، جشنواره مذکور شهریور ماه امسال در سه مرحله با حضور۱۳ استان و ۱۸واحد دانشگاهی کشور در گیلان برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه