English

تکمیل و احداثفضاهای آموزشی مناطق حاشیه ای در اولویت است

استاندار خوزستان اعلام کرد: تکمیل و احداثفضاهای آموزشی مناطق حاشیه ای و کم برخوردار در اولویت قرار می گیرند.

تکمیل و احداثفضاهای آموزشی مناطق حاشیه ای در اولویت است

به گزارش خبرگزاری موج از خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست با مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز گفت: تکمیل و تحویل پروژه های نیمه تمام و رو به اتمام باید در اولویت برنامه های نوسازی مدارس قرار گیرد تا بخشی از نیاز استان به فضاهای آموزشی جدید برطرف شود.

شریعتی با بیان اینکه توجه به عدالت در توزیع فضاهای آموزشی و زیرساخت های مربوطه باید در دستور کار باشد، افزود: ساخت و طراحی فضاهای جدید سهم مناطق حاشیه ای متناسب با نیازهای آنها در نظر گرفته شود و باید نگاه ویژه ای به مناطق حاشیه ای و کم برخوردار داشته باشیم.

وی از تخصیص اعتبار برای ساخت مدارس در مناطق حاشیه ای شهر اهواز در سال جاری خبر داد و گفت: باید علاوه بر اختصاص بودجه های عمرانی، به نقش خیرین مدرسه ساز توجه ویژه‌ای شود و مشارکت خیرین در سرمایه‌گذاری برای تسهیل و تسریع امور مدرسه سازی جلب شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: جلسه ای با حضور مجمع خیرین مدرسه ساز استان، هفته آینده در دفتر استاندار برگزار می شود.

مدیر کل نوسازی تجهیز و توسعه مدارس خوزستان بیشترین نیاز به فضاهای آموزشی را مناطق حاشیه ای شهر اهواز و مناطق روستایی و عشایری برشمرد و اظهار کرد: امید است با نگاه ویژه استاندار به مناطق حاشیه ای شهر اهواز و مناطق محروم روستایی و عشایری بتوانیم گامهای خوبی برداریم.

رضا رضایی مدیرکل نوسازی مدارس در این دیدار گزارشی از پروژه های آموزشی در دست اجرا، تجهیز مدارس، آخرین وضعیت مدارس استان و مسائل مربوط به خیرین مدرسه ساز ارائه کرد و گفت: در بخش جلب مشارکت خیرین مدرسه ساز و مشارکت های مردمی، تا امروز مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد تعهد خیرین جلب شده است.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود آمار احداثمدارس را از ابتدای سال تحصیلی ۹۴-۹۵ تعداد ۳۰۰ فضای آموزشی برشمرد و افزود: این پروژه در قالب۱۲۰۰ کلاس درس در استان خوزستان پیش بینی شده است که ۱۶۵ باب فضای آموزشی درقالب ۶۸۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسید. از این تعداد ۸۰ باب فضای آموزشی مورد تعهد خیرین آموزشی و مشارکت های مردمی در قالب ۳۲۰ کلاس درس درحال احداثمی باشد.

طبق پیش بینی های انجام شده، در صورت تامین اعتبارات مربوطه ابتدای سال تحصیلی ۹۵ - ۹۶ بیش از ۹۰ باب فضای آموزشی در قالب ۳۶۰ کلاس درس به بهره‌برداری خواهد رسید و تحویل آموزش وپرورش می شود.

رضایی در مورد وضعیت مدارس استان گفت: برخی مدارس نیاز به تخریب و برخی نیاز به مستحکم سازی دارند، البته در بخش مقاوم سازی مدارس کارهای خوبی انجام شده است. در مورد مدارس خشت و گلی و سنگی که در مناطق روستایی و عشایری قرار دارند، طرحی آماده شده است که براساس آن تا نیمه دوم سال ۹۶ تمام این مدارس برچیده و نوسازی شوند تا دیگر شاهد مدرسه خشت و گلی در استان خوزستان نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه