English

سفیر هند در ایران:

ایران و هند در زمینه فناوری ارتباطات پیشرفت های سریعی خواهند داشت

سفیر هند در ایران گفت: تمایل داریم وسعت همکاری خود را با ایران افزایش دهیم و می توانیم در زمینه فناوری ارتباطات بین هندوستان و ایران پیشرفت های سریعی داشته باشیم.

ایران و هند در زمینه فناوری ارتباطات پیشرفت های سریعی خواهند داشت

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سوراب کومار طی نشست هم اندیشی دانشگاه پیام نور استان خوزستان با حضور سفیر هند ، هیئت علمی و پژوهشگران این دانشگاه هم اکنون در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند گفت: : امیدوارم زمینه های مناسبی برای ایجاد روابطی بهتر بین ایران و هند در حوزه های علمی و دانشگاهی برقرار شود .

وی اضافه کرد: خوزستان و به ویژه آبادان ارتباط عمیقی با جمهوری هند داشته است که امیدواریم دوباره از سرگرفته شود.

سفیر هند در ایران گفت: محققان و اندیشمندان ایرانی و هندی باید بتوانند به مرور ارتباطات وسیع تری را به وجود آورند. هندوستان در زمینه تکنولوژی، آی تی و صنعتی پیشرفت های قابل توجهی داشته و انتظار داریم ایران نقش خودش را در همکاری با ما ایفا کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: تمایل داریم وسعت همکاری خود را با ایران افزایش دهیم و می توانیم در زمینه فناوری ارتباطات بین هندوستان و ایران پیشرفت های سریعی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: از میزبانی دانشگاه پیام نور تشکر می کنیم که زمینه آشنایی هر چه بیشتر ما را از ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاهی و علمی ایران و خصوصا منطقه آزاد اروند فراهم کرد.

همچنین در این جلسه حمید رضا میرزایی معاونت امور بین الملل دانشگاه پیام نور : ایران و هند روابط دیرینه ای داشتند که محققان می توانند با بازیابی نسخ خطی زمینه ای برای کشف ناگفته ها را  حاصل کنند.

وی ادامه داد: ما علاقه مندیم که ادامه روابط ما با هند منجر به ادامه تحصیل شهروندان هندوستانی در ایران و بخصوص در خوزستان شود .در مقابل ایرانیان زیادی هم علاقه مند هستند برای تکمیل تحصیلات ارشد و دکتری به هندوستان بروند.

میرزایی عنوان کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی ایران با بیش از ۶۰۰ هزار دانشجو و بیش از ۵۰۰ مرکز در حال تحصیل برای توسعه همکاری های متقابل با دانشگاه های هند اعلام آمادگی می کند .

در ادامه این نشست مرتضی نعمت زاده معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: ما از گذشته های دور در آبادان و خرمشهر شاهد حضور شهروندان هندی بودیم که حامل فرهنگ و تمدن کشور بزرگ هندوستان در منطقه ما بودند.

وی ادامه داد: امیدواریم بار دیگر مانند گذشته شاهد حضور هندیان و کنسول گری این کشور  در منطقه آزاد اروند  باشیم. روند علاوه بر ظرفیت های تجاری و اقتصادی از کانون های مهم علمی ، فرهنگی ، هنری و گردشگری ایران بشمار می آید.

نعمت زاداه تصریح کرد: با حذف روادید شرایط مطلوب تری برای حضور بین المللی خواهیم داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: ما در منطقه آزاد اروند ۳۵ هزار دانشجو و دانشگاه های مادر مانند دانشگاه نفت ، علوم و فنون و دانشکده علوم پزشکی را داریم که ظرفیت بسیار خوبی برای برقراری ارتباط علمی به شمار می رود.

وی در پایان تاکید کرد: امروز اعلام می کنیم که آمادگی ارتباط موثر و سازنده مانند گذشته را با هند داریم و از مسئله استقبال خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه