English

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان؛

اجرای نشدن کامل برجام مشکلات سازمان بیمه سلامت را بیشتر کرد

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: با مشکلات مالی رو به رو هستیم که در سال جاری بجز با داروخانه‌های طرف قرار داد هیچ پرداختی به بیمارستان‌های دولتی نداشته ایم.

اجرای نشدن کامل برجام مشکلات سازمان بیمه سلامت را بیشتر  کرد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سیدجمال امام زاده، مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه در پرداخت ها به مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد با مشکلات مالی رو به رو هستیم گفت: در سال جاری بجز با داروخانه های طرف قرارداد هیچ پرداختی به بیمارستان های دولتی نداشته ایم.

وی افزود: با وجود حجم بالای بدهی سازمان متبوع به مراکز درمانی و بیمارستانی استان، ولی هنوز حجم و سطح خدمات درمانی به بیمه شدگان ما ، کم نشده و همچنان دفترچه ها اعتبار دارند.

امام زاده با تصریح بر این نکته که حدود 95درصد هزینه ها و پرداختی های بیمه سلامت به دولت متکی است و تنها 5 درصد درآمد سازمان از محل دریافت حق سرانه از کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی که با بیمه سلامت قرارداد دارند تامین می شود افزود: بدون پشتیبانی دولت ، ادامه طرح تحول نظام سلامت به مخاطره خواهد افتاد و اعتبار دفترچه های بیمه سلامت نیز مخدوش می شود.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: دولت در 2 سال اول اجرای طرح تحول نظام سلامت خوب عمل کرد ولی به علت بروز مشکلات اعتباری ناشی از عدم تحقق درآمدها و برخی مسایلی همچون اجرای نشدن کامل برجام در سال های 95 و 96 ، مشکلات سازمان بیمه سلامت بیشتر شد و پرداختی ها به هنگام محقق نشد، اگر همین رویه ادامه پیدا کند طرح تحول نظام سلامت با چالش های جدی رو به رو خواهد شد.

وی گفت: با این وجود مشکلات سازمان بیمه سلامت ، بدهی به همه مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد در استان خوزستان بجز مختصری، تسویه شده است.

امام زاده افزود: چنانچه همین رویه ادامه یابد بدهی سازمان از یک سال عبور خواهد کرد و آن وقت است که بیمه سلامت کارایی و اعتبار خود را از دست خواهد داد.

وی گفت: وضعیت اعتباری بیمه سلامت استان در 2 سال اول اجرای طرح تحول نظام سلامت به قدری مطلوب بود که ما به صورت علی الحساب به مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد استان پول پرداخت می کردیم ولی در 2 سال اخیر وضعیت تغییر کرد و با مشکلات اعتباری بسیاری رو به رو شدیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی