English

ابتکار:

روند گرد و غبار رو به افزایش است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: روند گرد و غبار، خشکسالی و سیل‌های کنونی در کشور که متأثر از تغییر اقلیم هستند، قطعا رو به افزایش است.

روند گرد و غبار رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، معاون رییس‌جمهور با اشاره به تصویب اعتبارات بسیار خوب برای مقابله با گردوغبار در بودجه ۹۶ بیان کرد: این اعتبارات با هماهنگی ستاد ملی مقابله با گردوغبار بین دستگاه‌های عضو این ستاد توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات در سال گذشته، ۲۷ مورد وقوع پدیده گردوغبار در خوزستان را داشتیم، افزود: تنها سه مورد آن ناشی از منشا و کانون‌های داخلی بود و ۲۴ مورد دیگر دارای منشا خارجی و عمدتا از سوی عراق بوده است.

ابتکار با اشاره به آبگیری هورالعظیم، گفت: با توجه به آبگیری این تالاب بخشی از کانون‌های گردوغبار در خوزستان حذف شده است و حتی آبگیری آن به کاهش حالت بحرانی و تبعات سنگین برخی کانون‌های گردوغبار کشور عراق کمک کرده و می‌کند. انتظار داریم که دولت عراق با همکاری دولت ترکیه بحث تأمین حق‌آبه خشک‌شده خود و کانون‌های گردوغبار خود را پیگیری کند.

وی ادامه داد: این نوید را به مردم می‌دهیم که با تلاش‌های صورت گرفته برای احیای تالاب هورالعظیم، بخشی از تالاب را که نقش بسیار مهمی در بروز پدیده ریزگردها داشت، حذف کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با توجه به برنامه فعلی دولت سایر کانون‌های بحرانی در جنوب شرق اهواز را مهار کنیم.

معاون رییس‌جمهور با تأکید بر اهمیت و توجه دولت به کاهش آلودگی هوا، عنوان کرد: این برنامه علاوه بر اهواز در برخی شهرستان‌های دیگر نظیر آبادان و خرمشهر با توزیع بنزین یورو چهار در حال اجرا است؛ همچنین در برخی استان‌ها توزیع گازوئیل یورو چهار در حال انجام است و دولت این برنامه را با شدت بیشتری در اهواز عملیاتی می‌کند.

ابتکار خاطرنشان کرد: طرح آماک نیز مدتی است که عملی شده است و در کاهش بار آلایندگی اهواز و شهرستان‌های پیرامون نقش بسیار مهمی دارد، اما با این وجود وزارت نفت نقش بسیار سنگینی دارد و باید کارهای بسیار بزرگی برای کاهش مشکلات ناشی از فعالیت‌های نفتی به‌خصوص در حوزه آلودگی‌های نفتی انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه