English

نقش قوه قضاییه در برقراری امنیت و اجرای عدالت بسیار مهم است

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نقش قوه قضاییه در برقراری امنیت و اجرای عدالت بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری موج؛ آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز بعدازظهر امروز در دیدار مسؤولان قضایی خراسان شمالی به مناسبت هفته قوه قضائیه بیان داشت: دستگاه قضا نقش بسیار مهمی در آرامش و امنیت جامعه دارد.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه از ارکان اساسی کشور است که خدمات زیادی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه کرده است و برخوردهای قاطعی با قانون‌شکنان داشته است.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر قوه قضاییه نبود جرائم تقلیل پیدا نکرده بلکه ناهنجاری‌ها در جامعه افزایش پیدا می‌کرد.

وی تاکید کرد: ازاین‌رو نقش قوه قضاییه در برقراری امنیت و اجرای عدالت بسیار مهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین بر تلاش مسوولان برای کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هم تاکید کرد.

مهمان‌نواز در ادامه با اشاره به حادثه هفتم تیرماه و شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش گفت: دشمنان با به شهادت رساندن شهید والامقام بهشتی و یارانش می‌خواستند تا به انقلاب آسیب بزنند.

وی با برشمردن شخصیت آیت‌الله شهید بهشتی بیان داشت: شهید بهشتی شخصیتی بسیار متعهد و بصیری بودند و خاری در چشم دشمنان اسلام بود که خدمات زیادی را برای نظام اسلامی انجام داد.

به گفته نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، آن شهید والامقام نقش مهم و تأثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد و سرانجام در مسیر دفاع از آرمان‌های انقلاب شهید شد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی هم در این دیدار کاهش محکومان زندان‌های استان را در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: این توفیق بزرگ در سایه نگاه حبس‌زدایی برای استان رقم خورده است.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی با اشاره به کاهش ۶ درصدی آمار طلاق توافقی در استان بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قبل از طلاق باعثشده تا شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم.

وی همچنین از کاهش ۱۶ درصدی آمار بازگشت دوباره زندانیان به زندان‌های استان خبر داد و گفت: آمار بازگشت زندانیان استان به زندان‌ها به ۱۶ درصد کاهش‌یافته است که درنتیجه اقدامات انجام‌شده، محقق شده است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه با تلاش مسوولان هم تاکید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر