English

۱۳۷ هزار نفر سال گذشته در خراسان رضوی خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۱۳۷ هزار نفر طی سال گذشته در استان خون اهدا کردند، گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در استان روز به روز در حال افزایش است.

۱۳۷ هزار نفر سال گذشته در خراسان رضوی خون اهدا کردند

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، حمیدرضا اسلامی افزود: استان خراسان رضوی به لحاظ تولید حجم فرآورده های خونی سومین تولیدکننده در کشور است.

اسلامی بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت طی سال های گذشته به دنبال افزایش بار مراجعان به مراکز درمانی و افزایش تعداد عمل های جراحی نیاز به خون و تولید فرآورده های خونی در خراسان رضوی افزایش چشمگیری یافته است.

وی گفت: پارسال ۱۸۲ هزار نفر در استان خراسان رضوی برای اهدای خون مراجعه کردند که ۱۳۷ هزارنفر آنان شرایط لازم را داشتند و از آنان خونگیری شد.

اسلامی افزود: از این تعداد ۳۱۰ هزار واحد فراورده خونی نظیر گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما تولید شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: مردان سهم ۹۵ درصدی در تامین خون مورد نیاز این استان را با مشارکت در امر خداپسندانه اهدای خون دارند.

به گفته وی مشارکت کنونی زنان خراسانی در اهدای خون پنج درصد است که طی سال های گذشته حتی این رقم کاهش نیز یافته است.

وی نگرش غلط در جامعه و ترس از ایجاد مشکل و بیماری را از دلایل کاهش مشارکت زنان در امر اهدای خون ذکر و بیان کرد: گرچه زنان نسبت به مردان بیشتر دچار کم خونی می شوند اما حضور اندک آنان در پایگاه های اهدای خون نسبت به سایر کشورها دلایل دیگر از جمله ارتباط آن با باورهای اجتماعی دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون نسبت مشارکت مردان به زنان در امر اهدای خون ۲۰ به یک است که رقم خیلی پایینی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر