English

مشکلات علمی کشور تنها از طریق دولت قابل رفع است

وزیر کشور با اشاره به اینکه نباید مشکلات مختلف علمی کشور را تنها از طریق دولت قابل رفع دانست، گفت: اگر می‌خواهیم تکنولوژی پیشرفت کند باید به حضور در بازارهای جهانی بیندیشیم.

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی دقایقی پیش در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان اظهار کرد: اگر حل تمام مشکلات را از دولت بخواهیم به نتیجه ای نمی رسیم و مبنای پیشرفت علم و تکنولوژی در رقابت حضور در بازار و استفاده از دانش نخبگان است که البته باید حمایت لازم صورت گیرد.

وی افزود: روند پیشرفت های علمی و توفیقات بدست آمده انطباقی با روند بودجه دهی ندارد و قدرت رقابت و ریسک پذیری باید بالا باشد تا به موفقیت های مد نظر دست یابیم. وزیر کشور با اشاره به  عملکرد خوب واحدهای تولیدی مشهد خاطرنشان کرد: در مشهد ۶ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی فعال است که حداقل ۲ هزار واحد آن نیازمند کارهای تحقیقاتی و توسعه ای هستند و مدیریت دانایی باید منطبق با نیازها باشد. وی تصریح کرد: بخش خصوصی آنقدر قوی نیست که در همه موارد ریسک پذیر باشد و باید فاصله های موجود در این رابطه از بین برود تا بتوان با تلاش، انگیزه، سخت کوشی و صبر و تحمل مشکلات به موفقیت رسید. رحمانی فضلی ادامه داد: موفقیت ها دست یافتنی است مانند بسیاری از کارهای دیگری که سربلند بودیم و باید قدرت علمی و تکنولوژی هم در بالاترین رتبه قرار بگیرد. وزیر کشور با اشاره به مشکلات مطرح شده استانها، گفت: انبوهی از مشکلات در سفرهای استانی به استان های مختلف مطرح می شود و درخواست دارم که برای حل مشکل طرح ها و پیشنهاداتی هم مطرح شود و مشکلات را تنها در مباحث مالی نبینند و بودجه را دوای رفع مشکل خود حساب نکنند. وی ادامه داد: سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور آماده همکاری با پارک های علمی و فناوری است به شرطی که حالت برد- برد داشته باشد. رحمانی فضلی در پایان اظهار کرد: درخواست پارک علم و فناوری خراسان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار می گیرد و از مسئولان این مجموعه درخواست داریم تا طرح های خود در این رابطه را به وزارت کشور ارسال کنند و پس از بررسی های لازم تصمیم نهایی در این رابطه گرفته می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر