English

راه‌اندازی رشته علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد / پذیرش دانشجو از مهر

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه‌اندازی رشته علوم اعصاب در این دانشکده خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی از مهرماه امسال پذیرش دانشجو در این رشته امکان‌پذیر خواهد شد.

راه‌اندازی رشته علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد / پذیرش دانشجو از مهر

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، علیرضا خویی در نخستین نشست هم اندیشی مشترک کارگروه توسعه علوم اعصاب منطقه ۹ کشوری که در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شدخاطر نشان کرد: با توجه به فراگیری بیمارهای مرتبط با دستگاه عصبی و قدرت ناتوان‌کنندگی این بیماری‌ها راه اندازی این رشته امری ضروری بود.

وی افزود: با همکاری و مساعدت کارگروه ماموریت ویژه توسعه علوم اعصاب منطقه ۹ روند راه اندازی این رشته با شتاب بیشتری انجام شد.

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با تاکید بر اینکه نوع نگرش به علم باید غایت‌گرا باشد خاطر نشان کرد: هدف اصلی علم، خدمت به جامعه انسانی است که همواره باید سرلوحه قرار گیرد.

دکتر خویی افزود: اگر چه که برخورداری از علم ارزشمند است اما بدون در نظر گرفتن علت غائی و بدون در نظر گرفتن هدف در فعالیت‌های علمی، رشد و پیشرفت علمی به واقع حاصل نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تولید مقالات و پایان نامه ها باید هدفمند باشد خاطر نشان کرد: باید مقالات و پایان نامه‌های علمی که تولید می شود در نهایت کاربردی شده و به توسعه و پیشرفت جامعه کمک نماید.

وی با اشاره به برگزاری این هم‌اندیشی گفت: برگزاری چنین برنامه ‌هایی منجر به ایجاد هم‌افزایی در فضای علمی کشور شده و به رونق و توسعه علمی و عملی کمک خواهد کرد.

در ادامه این گردهمایی اساتید شرکت کننده از دانشگا ههای منطقه دستآوردها ومطالب خود را در زمینه علوم اعصاب ارایه دادند.

همچنین پروفسورگرجی رییس کارگروه ماموریت ویژه توسعه علوم اعصاب منطقه ۹کشوری به ارائه گزارش فعالیت‌های سه ماهه این کارگروه پرداخت ودر توضیح تشکیل گروه های دانشجویی در این حوزه گفت: با عنایت به طرح تحول آموزش و آمایش سرزمینی و واسپاری ماموریت ویژه توسعه و تعالی علوم اعصاب کلان منطقه ۹ تشکیل گروه های دانشجویی جهت پایه گذاری علم علوم اعصاب در کشور یکی از اهداف بلند مدت نسل آینده به شمار می رود.

وی رویکرد تخصصی به دانش علوم اعصاب و آماده سازی دانشجویان مقاطع پایه به منظور پیشبرد اهداف متعالی تولید علم را از دیگر اهداف برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر