English

برنامه استراتژیک کنترل ایدز در خراسان رضوی اجرا می‌شود

قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای برنامه استراتژیک کنترل بیماری ایدز در استان خراسان رضوی خبر داد.

برنامه استراتژیک کنترل ایدز در خراسان رضوی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، سید کاظم فرهمند در حاشیه نشست منطقه ای بیماری ایدز که با حضور رییس مرکز بیماری واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به میزبانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: برنامه چهارم استراتژیک کنترل ایدز که از سوی وزارت بهداشت تدوین و ابلاغ شده است تلاش می شود در مدت چهار سال(۹۴ تا ۹۸) میزان ابتلا به ایدز کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه بر موضوعاتی همچون برنامه‌های کاهش آسیب، پیشگیری از انتقال HIV به جنین، مراقبت و درمان و تشخیص HIV و بالا بردن پوشش درمانی بیماران، آگاهی سازی جامعه و دسترسی به خدمات پیشگیری تاکید دارد.

قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه افزود: بیماری ایدز از سال ۱۹۸۱ در جهان کشف شد و تا کنون ۳۹ میلیون نفر به دلیل ابتلا به این بیماری فوت و ۷۷ میلیون نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

فرهمند افزود: هر چند در سالهای اخیر در بسیاری از کشورها روند ابتلا به ایدز کاهش پیدا کرده است اما در برخی از کشورها از جمله ایران روند ابتلا رو به افزایش گذاشته است.

وی با اشاره به تغییر ابتلا به ایدز از اعتیاد تزریقی به موارد جنسی خاطر نشان کرد: روند رشد این بیماری در گروه زنان و جوانان افزایش یافته است که در برنامه کشوری وزارت بهداشت تلاش می شود با اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، آموزش و شناسایی به موقع میزان ابتلا کاهش یابد.

قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار امیدواری کرد: با همکاری دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی خراسان بزرگ و اجرای صحیح برنامه های وزارت بهداشت، در این مسیر موفق عمل کنیم.

گفتنی است، نشست منطقه ای بیماری ایدز با حضور دکتر گویا رییس مرکز بیماری واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رییس اداره بیماری ایدز وزارت بهداشت، جمعی از اساتید دانشگاه تهران و با حضور دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی و به میزبانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر