English

اعتماد مردم با ارزش‌ترین سرمایه نظام اسلامی است

رحیم پور ازغدی در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، از اعتماد مردم به عنوان باارزش‌ترین سرمایه نظام اسلامی یاد کرد.

اعتماد مردم با ارزش‌ترین سرمایه نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی در جلسه هدایت سیاسی کارکنان فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی با بیان مطالبی در خصوص نفوذ دشمن در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و… به برخی محورهای نفوذ اشاره کرد و گفت: به حول قوه الهی کشور ما با توجه به امنیت خوبی که دارد باوجود آماج حمله های دشمنان نظام در عرصه های مختلف امن ترین کشور منطقه است.

وی یکی از راه های نفوذ برای ایجاد ناامنی در کشور را سلب اعتماد مردم از نظام دانست و خطرناک ترین این نفوذ را سلب اعتماد مردم از مدیران و مسوولان برشمرد.

وی با اشاره به وظیفه خطیر نیروی انتظامی در بحثامنیت تصریح کرد: کارکنان نیروی انتظامی با تشکیل پرونده اولیه و ارجاع آن به دستگاه عدالت و انجام سیر مراحل قضائی نقش مهمی در اجرای عدالت و اعتماد دارند و نفوذ از اینجا شروع می شود که فرد در برابر آدم هایی که هیچ گونه وابستگی و قدرت و تمکنی در جامعه ندارند با شدت برخورد کند.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت امیر(ع) در انتخاب شرطه(پلیس) به عنوان تامین کننده امنیت مردم دقت نظر خاصی داشت و شرطه ها را از بین با تقواترین و پاک ترین افراد جامعه انتخاب می کرد چرا که شرطه حافظ جان، مال و ناموس مردم است.

وی با تاکید بر لزوم ولایت فقیه در هدایت جامعه اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و… خاطرنشان کرد: به عنوان پلیس اسلامی در انجام وظایف چیزی را که یقین نداریم نگوئیم و آبرو داری کنیم و با متهم به عنوان مجرم برخورد نکنیم و از سوی دیگر با یک دزد، فاسد و خرابکار به شدت برخورد کرده و از جرم او چشم پوشی نکنیم چرا که خلاف این دو قضیه خیانت و حرام است و ما باید امین مردم باشیم.

رحیم پور ازغدی گفت: نفوذ در امنیت یعنی جامعه به این نتیجه برسد که مملکت مدیریت ندارد و یک عده افراد فرصت طلب و سود جو جان، مال و ناموس مردم را پایمال می کنند و در اینجاست اگر سرمایه اعتماد مردم از بین برود نظام سقوط خواهد کرد.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از نفوذ در دستگاه امنیت و عدالت به عنوان یکی از عرصه های مهم جلب اعتماد مردمی گفت: پیش داوری، سوءظن به افراد، اعتماد بی خود به افراد نوعی نفوذ است و مجریان دستکاه امنیت و عدالت نقش خطیری با معرفت خود در پیشگیری از نفوذ و متعاقب آن در جلب اعتماد مردمی به عنوان سرمایه های نظام دارند.

وی ادامه داد: در روایات و احادیثائمه اطهار تاکید ویژه ای بر عدالت مدیران و حاکمان جامعه شده و کارکنان زیرمجموعه به خصوص در نیروهای دستگاه عدالت و امنیت با الگوپذیری از مدیران نقش مهمی در انجام صادقانه وظایف و مسوولیت ها دارند.

رحیم پور عنوان داشت: تجسس در زندگی خصوصی و پرونده سازی حرام است و از بزرگترین گناهان است اگر چه این افراد جدا از آخرت در این دنیا نیز مجازات می شوند و پلیس به عنوان حافظ جان و مال و ناموس مردم نقش خطیری در این مهم دارد.

وی با اشاره به این سخن امیر مومنان علی(ع) " از مجازات مجرم لذت نبرید " اظهار داشت: فرق حکومت علوی با دیگر حکومت ها در این است که مجریان عدالت در مجازات گناهکاران خوشحال نمی شوند و حتی در هنگام اجرای حکم ابراز همدردی می کنند.

رحیم پور با تاکید بر ضرورت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بیان داشت: خداوند ضمانت کننده و حافظ مسلمانی است که در زمینه انجام امر به معروف و نهی از منکر اهتمام دارد.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه با تاکید بر ضرورت تقوا در مسئولان و مدیران به عنوان هدایت کنندگان جامعه گفت: مدیر فاسد و مدیر بی کفایت، هردو برای جامعه مضر هستند و اثر آنها بر اجتماع یکسان است.

وی در ادامه به آیاتی از قرآن کریم بر ضرورت معرفت و آگاهی به عنوان یکی از مهم ترین مولفه های مدیریت اسلامی تصریح کرد: بصیرت و معرفت یکی از مهمترین مسائلی است که اسلام برآن تاکید دارد و هیچ حرکت و کاری درست انجام نمی شود، مگر آنکه با بصیرت و شناخت کافی همراه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر