English

برخورد قاطع با جرایم خاص و اجرای دقیق قانون در دستور کار دادگستری خراسان رضوی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: سیاست مجموعه قضایی خراسان رضوی برخورد قاطع با جرایم خاص و اجرای دقیق قانون است و همین برخورد ها موجب کاهش چشمگیر این گونه جرایم در سال گذشته شد.

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، دادستان عمومی و انقلاب و دادستان ویژه روحانیت استان خراسان رضوی با حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی دیدار و گفتگو کرد.

حجه الاسلام والمسلمین علی مظفری که با حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی دیدار و گفتگو می کرد با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه قضایی استان گفت: سیاست مجموعه قضایی استان برخورد قاطع با جرایم خاص و اجرای دقیق قانون است و همین برخورد ها موجب کاهش چشمگیر این گونه جرایم در سال گذشته شد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمینه حفظ حقوق بیت المال خاطر نشان کرد: حفظ حقوق بیت المال، منابع طبیعی و اراضی ملی و همچنین اموال عمومی یکی از دغدغه های ما در سال گذشته بوده و بحمدالله با تعامل با سایر سازمانها و دستگاهها موفق شدیم تعداد زیادی از چاههای غیرمجاز را مسدود کرده، بستر و حریم رودخانه های مورد تصرف را آزادسازی کرده و مقادیر متنابهی از اراضی ملی و منابع طبیعی را رفع تصرف کنیم و در این زمینه برخورد قاطعی نیز با متخلفین و قانون شکنان انجام شد. وی آزاد سازی ارتفاعات جنوب شهر مشهد و حاشیه کشف رود به عنوان دو مسئله ای ذکرکرد که با محوریت دادگستری استان حل شد و از بروز مشکلات بیشتر برای شهر و استان پیشگیری نمود.

حجه الاسلام والمسلمین مظفری برخورد قاطع با جرایم مواد مخدر، مشروبات الکلی و معاندین با نظام را نیز از دیگر اقدامات دادگستری استان در مدت اخیر دانست و خاطر نشان کرد: در عین حال اقدامات مؤثری در زمینه ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری و شرکت های سرمایه گذاری انجام گرفت که موجب افزایش رضایتمندی عمومی از اقدامات دستگاه قضایی شد.

در این دیدار همچنین آیت الله هاشمی شاهرودی ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای انجام گرفته در مجموعه قضایی خراسان رضوی این تلاش ها را از مصادیق خدمت به جامعه اسلامی و در راستای تأمین امنیت و بسط و گسترش عدالت در جامعه ذکر کرد. آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به گزارش ارائه شده خاطر نشان کرد: یکی از نقاط قوت مورد اشاره، اجرای دقیق قانون و شرع مقدس اسلام بوده و در این زمینه با هرگونه تخلف قانونی و عدم رعایت موازین شرع مقدس اسلام باید قاطعانه برخورد شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری حراست و محافظت از اموال عمومی را یکی از وظایف مسوولان دانست و خاطر نشان کرد: بحمدالله قوه قضائیه در مقاطع مختلف در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده و این اقدامات باید همانند گزارش ارائه شده استمرار یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر