English

۸۷ درصد دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی خرداد قبول شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال در بخش امتحانات نهایی شاهد افزایش میانگین نمره دانش‌آموزان و رشد یک درصدی آمار قبولی در این امتحانات و رسیدن رقم قبولی آنها به ۸۷/۴۱ بودیم.

۸۷ درصد دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی خرداد قبول شدند

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، سیدجواد حسینی در یک نشست خبری با اشاره به پروژه های در دست اقدام عمرانی این سازمان برای آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵ اظهار داشت: تا ابتدای مهر ۱۱۲ پروژه مدرسه ای که بیش از ۵۰۷ کلاس درس را شامل می شود در متراژ ۶۵ هزار و ۲۵۹ مترمربع با ۶۵۰ میلیارد ریال را آماده خواهیم کرد تا در اختیار دانش آموزان استان قرار بگیرد.

وی از پیش بینی احداثمرکز جامع همایش های آموزش و پرورش، احداثهنرستان بزرگ گردشگری در مشهد که عملیات اجرایی آن تا کنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته، راه اندازی اولین دبستان فرهنگ در کشور که به همت یک خیر مدرسه ساز با وسعت چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع و قابلیت پذیرش ۶۰۰ دانش آموز احداثمی شود خبر داد.

حسینی همچنین از پیگیری آماده سازی پروژه فرهنگی و رفاهی سراج و همچنین مرکز رفاهی و اقامتی فرهنگیان در ناحیه هفت مشهد، ایجاد فرهنگ سرای بزرگ آموزش و پرورش در ناحیه سه مشهد خبر داد و در خصوص زمان بهره برداری از هتل بزرگ فرهنگیان مشهد هم گفت: پیش بینی ما این است که این پروژه عظیم در هفته معلم سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ضمن اشاره به این که در حال حاضر ۲۳ مرکز شاهدپژوهی در آموزش و پرورش استان فعال هستند از راه اندازی موزه شهدا و آثار شهیدپژوهی در این سازمان خبر داد ضمن این که راه اندازی پژوهشکده معلم در استان را یکی دیگر از مهمترین اهداف این سازمان در قالب برنامه های توسعه ای پیش رو ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افتتاح نخستین مرکز رشد کارآفرینی آموزش و پرورش کشور در استان که در هفته جاری افتتاح خواهد شد را نمونه ای از توجه ویژه این بخش به توسعه کارآفرینی در بین دانش آموزان دانست و در همین زمینه گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار هنرجو در ۷۸۰ هنرستان استان مشغول به تحصیل هستند و هدف از برپایی این مرکز پشتیبانی از هنرستان ها برای هدایت و راهنمایی آن ها و متصل کردن هنرجویان به بازار کار است.

این مقام مسوول در ادامه این نشست توسعه و کیفیت بخشی ارائه خدمات پزشکی به فرهنگیان را یکی دیگر از موارد مهم و موردتاکید آموزش و پرورش خراسان رضوی دانست و از انجام مطالعات اولیه برای راه اندازی نخستین مرکز دیالیز ویژه فرهنگیان در مشهد خبر داد.

حسینی در پاسخ به سئوالی در خصوص اعتراضات صورت گرفته به سئوالات امتحانات نهایی خردادماه، دلیل این اعتراضات را تغییر در سبک آزمون دانست و افزود: امسال خوشبختانه در بخش امتحانات نهایی شاهد افزایش میانگین نمره دانش آموزان و رشد یک درصدی آمارقبولی دانش آموزان خراسان رضوی در این امتحانات و رسیدن رقم قبولی آن ها به ۸۷/۴۱ بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر