English

رئیس هیات اسکی خراسان رضوی؛

ضرورت شناخت مردم از ورزش/ اسکی ورزش لوکس و گران قیمتی نیست

رئیس هیات اسکی خراسان رضوی اظهار کرد: پیست شیرباد به عنوان بازوان هیات زمینه خوبی برای انجام ورزشهای زمستانی در محیطی ایمن و به دور از خطر برای علاقه مندان ایجاد کرده است.

ضرورت شناخت مردم از ورزش/ اسکی ورزش لوکس و گران قیمتی نیست

علی مختارزاده در گفتگو با خبرنگار موج از مشهد با بیان اینکه اسکی ورزشی گران قیمت نیست اظهار کرد: متاسفانه مردم شناخت کافی نسبت به این ورزش ندارند.

وی تصریح کرد: ورزش اسکی در خراسان رضوی تا پیش از تاسیس هیات در سال 1385 فعالیت کم رنگی در استان داشت که خوشبختانه با تلاش ها و پیگیری های انجام شده، فعالیتهای خوبی از جمله ایجاد پیست اسکی در استان انجام شده است.

رئیس هیات اسکی خراسان رضوی افزود: پیش از این افرادی که به این رشته ورزشی علاقه مند بودند بیشتر از پیست های دیزین و شمشک تهران استفاده می کرند که با  افتتاح پیست شیرباد از سال 89، تحول زیادی در حوزه فعالیتی این رشته در استان ایجاد شد.

 مختارزاده ادامه داد: بعد از ایجاد این پایگاه، هیات بازوان توانمندی تری پیدا کرد تا برای گسترش این رشته در بین علاقه مندان برنامه ریزی های آموزشی جدی تری را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به برگزاری دوره کارآموزی اسکی برای افراد آموزش دیده این رشته عنوان کرد: این دوره به عنوان یک کلاس پیش نیاز قبل از دوره مربیگری درجه 3 اسکی در استان برگزار شد و با استفاده از همین نیرو توانستیم کلاس های آموزشی زیادی برای علاقه مندان به اسکی در پیست شیرباد راه اندازی کنیم.

اسکی

مختارزاده گفت: در حال حاضر 100 ست اسکی در این مجموعه موجود است که برای ارائه به علاقه مندان و همچنین در کلاس های آموزشی مورد استفاده  قرار می گیرد.

هیچ حمایت مالی از اداره کل ورزش و جوانان نداریم

وی با اشاره به نبود هیچ گونه حمایت مالی و بودجه ای از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان از این رشته ورزشی، عنوان کرد: با تلاش های انجام شده در حال حاضر به  حدود 700 نفر در رده های سنی مختلف آموزش اسکی داده شده است و منتخبان آنان در رقابتهای مختلف کشور مقام های ارزشمندی را برای ورزش استان به ارمغان آورده اند.

رئیس هیات اسکی خراسان رضوی به  برگزاری اردوهای آمادگی اسکی بازان منتخب استان در پیست دیزین و شمشک اشاره کرد و افزود:  با ارتباطات خوبی که با فدراسیون داریم، سالانه اردوهای فنی متعددی را زیر نظر مربیان فدراسیون  برای نمایندگان استان برنامه ریزی می کنیم و خوشبختانه نتایج خوبی را نیز از این امر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه در رشته های اسکی آلپاین و صحرانوردی فعالیت چشمگیری داشتیم افزود: در بخش رولر اسکی نیز فتانه رضوانی موفقیتهای خوبی با کسب مقام در رقابتهای کشور بدست آورده و حتی در 4 سال گذشته نیز شانس حضور درالمپیک را پیدا کرد که به دلیل تغییرات در فدراسیون و برخی مشکلات نتوانست به این مسابقات اعزام شود.

اسکی باز

مختارزاده به تلاش خوب امیررضا حسینی و زهرا حسینی نوجوانان اسکی باز استان در رقابتهای آلپاین سال گذشته در اصفهان و مقام های نعمتی و جمال وطن در مسابقات کشوری نوجوانان امسال، اشاره کرد و ادامه داد: در بخش نونهالان و نوجوانان سرمایه گذاری خوبی در حال انجام است و تلاش داریم با آموزش علاقه مندان پشتوانه هایی برای آینده بخش قهرمانی اسکی خراسان رضوی پرورش دهیم.

وی با اشاره به ساماندهی کمیته های مختلف هیات اسکی استان، گفت: علاوه بر راه اندازی کمیته استعدادیابی با مسئولیت دامون الیان، کمیته های آلپاین، صحرانوردی اسنوبرد و مربیان و آموزش هیات نیز با بهره گیری افراد با تجربه این رشته در هیات تشکیل شده و برنامه ریزی های خوبی در جهت ارتقاء این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس هیات اسکی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری رقابتهای اسنوبرد استان با حضور 7 شرکت کننده در پیست شیرباد، بیان کرد: با فراخوانی که توسط کمیته استعدادیابی هیات انجام گرفت تعداد 15 نفر از علاقه مندان به اسکی مورد ارزیابی های لازم قرار گرفتند و با قرار گرفتن در اختیار کمیته اسکی صحرانوردی با آغاز بارش های امسال حدود 3 هفته است که تمرینات خود را پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: با هماهنگی هایی که صورت گرفته  این نفرات که در رده سنی نونهالان ونوجوانان هستند در هفته آینده به پیست اسکی شمشک اعزام می شوند تا تمرینات آمادگی و تکمیلی خود را در یک اردوی تدارکاتی  اختصاصی زیر نظر مربیان فدراسیون ادامه دهند.

ورزش مفرح اسکی برای مردم ناشناخته است

 رئیس هیات اسکی خراسان رضوی با بیان اینکه رشته مفرح اسکی در میان مردم زیاد شناخته شده نیست، عنوان کرد: برخلاف باور مردم این رشته لوکس و پر هزینه نیست و در سطح حرفه ای با کمتر از یک میلیون تومان می توان چوب اسکی، کفش، لباس مناسب و ... آن را تهیه کرد، اما برای همگانی کردن این رشته نیاز به تجهیزات کافی برای تکمیل بانک اسکی پیست شیرباد داریم تا علاقه مندان بیشتری ازخدمات و امکانات این پیست استفاده کنند.

وی با اشاره به اثر گذاری مطلوب ایجاد پیست اسکی شیرباد توسط یک علاقه مند بخش خصوصی در ارتفاعات شیرباد عنوان کرد: در بخش آشنا کردن مردم  به این رشته فستیوالهای برفی و آموزشی مختلفی را در این پیست  هماهنگ کرده ایم که امیدواریم با توجه مردم به خطرات ممکن انجام تفریحات برفی در مکان های ناایمن و استفاده از بستر مطمئنی که در ارتفاعات شیرباد فراهم شده بتوانیم زیبایی و شادابی این ورزش به مردم بشناسانیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر