English

رییس هیات والیبال خراسان رضوی تاکید کرد؛

ضرورت ایجاد سالن اختصاصی خانه والیبال در استان/صنعت از ورزش فراری است

رییس هیات والیبال خراسان رضوی بر لزوم قانون گذاری در حوزه ارتباط بین صنعت و ورزش در جهت جلب ظرفیتهای در اختیار صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی علاقه مند به این حوزه تاکید کرد.

ضرورت ایجاد سالن اختصاصی خانه والیبال در استان/صنعت از ورزش فراری است

محمدرضا حسین زاده ضمن حضور در  دفتر خبرگزاری موج خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در سال های گذشته با حمایت های بخش خصوصی و فراهم بودن شرایط برای حضور نمایندگان والیبال خراسان رضوی در لیگ های کشور، شور و نشاط و انگیزه بالایی در علاقه مندان به این رشته مفرح ایجاد شد.

وی با اشاره به تلاش های هیات برای تشکیل یک تیم والیبال و حضور در لیگ برتر کشور،عنوان کرد: قول های مساعدی از سوی فدراسیون وقت برای اختصاص سهمیه به نماینده استان  داده شده بود که به دلیل عدم فراهم شدن شرایط لازم این اقدام برای سال جاری انجام نشد.

والیبال

صنعت از ورزش فراری است

رییس هیات والیبال خراسان رضوی با اشاره به لزوم توجه مسئولان به صنعت برای جلب حمایت های صاحبان علاقه مند صنعتی به این حوزه، بیان کرد: با توجه به اینکه برنامه داشتیم که تیمی از خراسان رضوی در لیگ شرکت داشته باشد پیگیرها و رایزنی های زیادی با 140 شرکت صنعتی مختلف در استان صورت گرفت اما به دلیل  مسائل کلی اقتصادی حاکم بر کشور و عدم رغبت صنعت به حمایت ازورزش نتیجه ای حاصل نشد.

وی با بیان اینکه صنعت از ورزش فراری است، تصریح کرد: باید در حوزه قانون گذاری با ایجاد کارگروه های تخصصی به رابطه بین صنعت و ورزش اندیشیده شود تا همانند دیگر کشورها که به نوعی صنعتشان همراه با ورزش به شادابی جامعه و ایجاد نشاط اجتماعی کمک میکند، قوانین حمایتی و انگیزشی خوبی برای این بخش تدوین شود.

حسین زاده به موفقیت تیم های والیبال پیکان و سرمایه در حوزه حرفه ای به دلیل حمایت های همه جانبه رسانه ای و اقتصادی از این تیم ها اشاره و بیان کرد: در استان خراسان حامیان خوبی بودند که در گذشته زحمات زیادی کشیدند اما اکنون کسی از آنها سخن نمی گوید وکم کم فراموش می شوند و این امر انگیزه را از دیگر علاقه مندان صنعتی به ورزش دور میکند.

والیبال خراسان رضوی

لزوم وجود یک سالن اختصاصی به عنوان خانه والیبال در خراسان رضوی

وی در ادامه این گفتگو به لزوم وجود یک سالن اختصاصی و استاندارد به عنوان خانه والیبال در استان تاکید کرد و افزود: والیبال در خراسان رضوی از سبقه بالایی برخوردار است و این رشته در استان به خوبی فهم می شود اما به دلیل نبود امکانات لازم اکنون باید شاهد باشیم که این رشته در اختیار دیگر استانها باشد.

رییس هیات والیبال خراسان رضوی به امکانات ورزشی متعدد در تمامی ارگانها و ادارات مختلف اشاره و عنوان کرد: بسیاری از امکانات ورزشی نهادها غیر مرتبط با این مقوله به دلیل ضعیف بودن قدرت متولیان ورزش از جمله هیاتها، ادارات کل و فدراسیون ها، در موازی کاری های غیر تخصصی و غیر بهینه به صورت ناموثر استفاده می شوند.

وی تصریح کرد: قطعا اگر بخواهیم ورزش را به عنوان یک راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی درنظر بگیریم باید در حوزه هدایت وراهبری فعالیتهای ورزشی نهاد های مختلف توسط متولیان تخصصی و اصلی ورزش، برنامه ریزی های قانونی موثری انجام شود.

حسین زاده ادامه داد: تدوین قوانینی برای هماهنگی جدی نهادها در انجام فعالیتها ورزشی با ادارات کل ورزش و جوانان و هیات ها، می تواند به کاهش هزینه ها، ایجاد اشتغال برای مربیان متخصص، کشف و پرورش استعداد ها و جلوگیری از هدر رفت منابع مالی و انسانی در حوزه ورزش موثر باشد.

میزبانی رقابتهای والیبال ادارات کشور از 28 بهمن ماه در مشهد

وی در بخش دیگر از این گفتگو به میزبانی خراسان رضوی از رقابتهای والیبال ادارات کشور اشاره و بیان کرد: این رقابتها نیز از 28  بهمن ماه تا 12 اسفند ماه با شرکت23 تیم در بخش بانوان و 27 تیم در بخش آقایان در سالن مهران مشهد برگزار خواهد شد.

حسین زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته درهیات والیبال استان بیان کرد: با رایزنی های خوبی که با فدراسیون داشتیم، مجوز برگزاری یک دوره مربیگری درجه یک و 2 والیبال با شرکت 25 نفر در مشهد دریافت شد که مرحله تئوری آن برگزار شده و از 20 بهمن ماه مرحله عملی آن انجام خواهد شد.

رییس هیات والیبال خراسان رضوی بیان کرد: تلاش داریم از 19 تا 22 بهمن ماه رقابتهای نوجوانان پسر استان و همچنین مسابقات والیبال بانوان بزرگسال استان را به میزبانی سرخس برگزار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: لیگ والیبال خراسان رضوی نیز با 20 تیم  به صورت سوپر لیگ و دسته یک در شهرهای مشهد و کاشمر به صورت منطقه ای  برنامه ریزی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر