English

معاون اداری مالی وزارت علوم خبر داد:

اختصاص۱۳.۵ درصد از بودجه آموزش به دانشگاه‌ها

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بودجه آموزشی سال آینده 3 تا 4 برابر افزایش می‌یابد و 13.5 درصد به دانشگاه‌ها داده‌اند، اما مشکلات بودجه‌ای وزرات علوم و دانشگاه‌ها با این درصدها حل نمی‌شود

اختصاص13.5 درصد از بودجه آموزش به دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، حسین عسگریان در مشهد گفت: گفته شده بودجه آموزش 3 تا 4 برابر افزایش می‌یابد و 13.5 درصد به دانشگاه‌ها داده‌اند، اما مشکلات بودجه‌ای وزرات علوم و دانشگاه‌ها با این درصدها حل نمی‌شود.

وی در اولین فن بازار سبز ملی ایران که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در کنار این کنفرانس نمایشگاهی است که دستاوردهای مدیریت سبز را که توسط خود دانشگاه‌ها ایجاد شده است به نمایش می‌گذارد. 

معاون اداری مالی وزارت علوم افزود: مدیریت سبز فراتر از محورهای بیان شده در این همایش است و با کاشت هر درخت به نام تمام دانشجویان و اساتید دانشگاه مساحت بسیار زیادی فضای سبز ایجاد می‌شود، همچنین می‌تواند بر روی دستگاه‌های تصفیه فاضلاب‌ و پساب سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شود.  

حل مشکلات دانشگاه ها نیازمند تخصیص بودجه بیشتری است

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در سال 96 ازن نظر میزان بودجه در تنگنا قرار گرفتیم، بیان کرد: گفته شده بودجه آموزشی 3 تا 4 برابر افزایش می‌یابد و با توجه به میانگین بودجه کشوری که 6 درصد بوده، 13.5 درصد به دانشگاه‌ها داده‌اند، اما مشکلات بودجه‌ای وزرات علوم و دانشگاه‌ها با این درصدها حل نمی‌شود.

عسکریان ابیانه گفت: سهم بودجه ما در مقابل بودجه کشور از 2 شروع شده، در سال 92 و در سال 96، 2.46 درصد و در سال 97، 2.63 درصد است که تاکنون این میزان رشد نداشته است.

وی در خصوص اعتبارات وزارت علوم گفت: میانگین رشد دانشگاه و موسسات پژوهشی 13.28 درصد است اما برای ما حدود 11 درصد است که در بخش پژوهش 20 درصد و پارک‌های علم و فناوری 33 درصد و در کل 13.28 درصد است، همچنین در خصوص تخصیص‌ اعتبارات در بخش عمرانی 74 درصد که علی‌رغم اینکه در تخصیص اعتبارات جاری در ماه‌های قبل خوب عمل کردند اما با این حال همچنان 9 درصد عقب هستیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر