English

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد:

۷۲۰ دفتر فاقد پروانه صنف املاک پروانه‌دار شدند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: اولین اقدام در دوره مدیریتی جدید اتحادیه مشاوران املاک مشهد در بحث صدور پروانه‌ها بود و ۷۲۰ مورد فعال فاقد پروانه صنف املاک پروانه‌دار شدند.

۷۲۰ دفتر فاقد پروانه صنف املاک پروانه‌دار شدند

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، علی مرادزاده گفت: اولین اقدام در دوره مدیریتی جدید اتحادیه مشاوران املاک مشهد در بحث صدور پروانه‌ها بود و ۷۲۰ مورد دفتر املاک فاقد پروانه صنف پروانه‌دار شدند.

وی در نشستی خبری با خبرنگاران اظهار کرد: اتحادیه مشاوران املاک و خودروسازان مشهد از سال ۴۰ فعال شد و از سال ۴۸ مستقل شد و تاکنون ۱۲ دوره مدیریتی داشته و در ۱۳ آبان ماه امسال هیئت مدیره جدید انتخاب شد و از ۲۴ آبان ماه فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد افزود: اولین اقدام در دوره مدیریتی جدید اتحادیه مشاوران املاک مشهد در بحث صدور پروانه‌ها بود و ۷۲۰ مورد فعال فاقد پروانه صنف املاک پروانه‌دار شدند.

مرادزاده با بیان اینکه تا سال ۸۵ تعداد ۳۳۰۰ عضو داشتیم، خاطرنشان این تعداد در سال ۸۶ به ۷ هزار عضو رسید و در سال ۹۶ به ۱۲ هزار عضو رسید.

صدور مجوز ثبت دفتر املاک برای بانوان آزاد شد

وی تصریح کرد: از سال ۸۷ تاکنون صدور مجوز برای بانوان ممنوع بود که این ممنوعیت به تازگی برداشته است و ۳۰۰ خانم که از همان سال استندبای بودند در نوبت صدور مجوز قرار گرفتند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد تاکید کرد: از مجموع ۱۲ هزار عضو ۵۷۰۰ نفر از آن‌ها فعال هستند و علت آن مباحث رکود، مالیات، گرانی و عدم درخواست‌های مردمی بوده است و به جهت فعال بودن کلیه واحدها به دنبال تعاملاتی با قوه قضائیه، مالیات و دارایی، شهرداری، اتاق اصناف، اداره اماکن، سازمان بازرگانی و دیگر مجموعه‌های مرتبط هستیم.

مرادزاده با بیان اینکه جایگاه این صنف در دنیا چهارم است، گفت: اما جایگاه صنف مشاوران املاک در کشور جزو رده‌های آخر است و متاسفانه فعالیت‌های غیرمجاز بی‌اعتمادی‌هایی را ایجاد کرد.

وی گفت: برخورد با املاک غیرمجاز براساس ماده‌های ۲۷ و ۲۸ انجام می‌شود که شامل عدم تمدید جواز، عدم اعلام جابه‌جایی، دریافت وجه غیرقانونی و کمیسیون اضافه و غیره بوده و واحدهای متخلف پلمب می‌شود و هفته‌ای سه روز جلسات کمیسیون رسیدگی به شکایات را داریم که به ۱۵ تا ۲۰ شکایت رسیدگی می‌شود و اکثر پرونده‌ها در خود مجموعه بسته می‌شود و تنها تعدادی محدود به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

ثبت هر نوع قرارداد دستی ممنوع بوده

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد افزود: موضوع مالیات خانه‌ها برعهده سازمان مربوطه است، اما خودمان به دنبال پیگیری‌هایی در جهت پرداخت مالیات‌های عادلانه هستیم.

مرادزاده با اشاره به نصب علامات صنفی در واحدها، گفت: نصب این علامات در واحدهای صنفی املاک مشهد در دستور کار قرار گرفته است و صدور جوازها را هم با ۴ درجه ممتاز، ۱، ۲ و ۳ داریم و جواز برای کسانی که نمره کمتر از ۵۰ در آموزش‌ها دارند صادر نمی‌شود.

وی بیان کرد: ثبت هر نوع قرارداد دستی ممنوع بوده و همه قراردادها باید پرینتی باشد و مبلغ کمیسیون از نیم درصد مبلغ معامله به ۳ دهم درصد کاهش یافت و هر یک از متعاملان در کنار پرداخت این ۳ دهم درصد سهم خود باید ۹ درصد مالیات را پرداخت کنند که بسیاری از طرف‌های قرارداد این کار را انجام نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر