English

همزمان با دهه فجر؛

یک هزار و ۵۰۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌ رسد

استاندار خراسان رضوی گفت: همزمان دهه فجر یک هزار و 508 پروژه عمرانی و اقتصادی اعم از صنعتی، کشاورزی، گردشگری در استان به بهره برداری می رسد.

یک هزار و 508 پروژه عمرانی و اقتصادی در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌ رسد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، علیرضا رشیدیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح استان خراسان رضوی در دهه فجر بیان‌ داشت: در دهه فجر امسال 1508 پروژه با بیش از 3857 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای 48 دستگاه اجرایی و 47 شهرداری در خراسان رضوی افتتاح می‌شود و بیشترین سرمایه‌گذاری در میان این پروژه‌ها، حوزه صنعت و معدن با 2166 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

وی اظهار کرد: مابقی840 پروژه نیز با اعتبار35 هزار و993میلیارد ریال از سایر منابع اعم از داخلی، تسهیلات و مشارکتی تامین اعتبار شده اند. 

استاندار خراسان رضوی بیشترین تعداد پروژه های افتتاحی را مربوط به دهیاری های استان با 260 پروژه و اعتبار 241 میلیارد ریال و جهاد کشاورزی با 206 پروژه و اعتبار یک هزار و 341 میلیارد ریال عنوان کرد.

رشیدیان گفت: بر اساس دستوری که دریافت کردم ظرف یک ماه آینده تمامی عزل و نصب ها را انجام خواهم داد تا سازمان اجرایی دولت دوازدهم در استان برای ارائه خدمات مناسب به مردم شکل بهتری یابد.

اعتراض حق قانونی مردم است

وی تأکید کرد: اعتراض حق قانونی مردم است، ولی باید مرز بین اعتراض و اغتشاش مشخص باشد، البته تذکرات فراوانی به کسانی که برای مردم نارضایتی به وجود آورده بودند داده شد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: چنانچه اعتراض مدیریت نشود به کف خیابان می آید و شهر به هم ریخته و به اموال عمومی صدمه وارد می شود، البته باید سازوکاری برای این مهم تعیین شود که پیشنهادات لازم داده شده است.

رشیدیان یادآور شد: در اثر اتفاقات اخیر همه فهمیدند که امنیت چه ارزشی دارد و دشمنان این خاک چقدر مترصد این هستند که امنیت این خاک به هم ریزد.

وی ضمن بیان اینکه در مشهد روز دوشنبه طبق فراخوان برای پارک ملت، کسبه محله گل تهیه کرده بودند که امنیت برقرارکنند، عنوان کرد: در حال حاضر نیز ۱۲ نفر در زندان هستند و هرروز صدقه می گذاشتم که برای هیچ کس اتفاقی نیفتد و وظیفه تامین امنیت جانی همه مردم به عهده استاندار است که از اینجا از همه دستگاه های شرکت کننده در اتفاقات اخیر تشکر می کنم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: تمامی دستگیری ها پیشگیرانه بود و در همان شب های اول دستگیرشدگان آزاد می شدند و این ۱۲ نفر جزء عوامل اصلی بودند و در حال حاضر در دستان دستگاه قضایی هستند و یکی از آن ها راه انداز هشتگ #نه_به_گرانی است و خود او اعتراف کرده است که اصلا این چنین قصدی را نداشته که آشوب برقرار شود.

رشیدیان خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که دشمنان انقلاب کردند سناریو سازی در فضای مجازی بود به طوریکه شعارهای اول انقلاب را در قالب مشکلات روز ترویج می کردند که این نشان می دهد آن ها همیشه به دنبال سوار شدن بر موجهای به وجود آمده در جامعه هستند.

فایناس قطار برقی مشهد- تهران حل شده است

وی یادآور شد: فایناس قطار برقی مشهد- تهران حل شده که مشکل همان ۱۵ درصد سهم جمهوری اسلامی بود که دستور آن صادر شده است و از اینجا تا ایستگاه «سلام» کارهای مقدماتی آن اجرا شده است و امیدواریم که در سال آینده اقدامات اولیه قطعه اول آن یعنی مشهد- نیشابور آغاز شود.

استاندار خراسان رضوی یادآوری کرد: بافت پیرامون اطراف حرم نیز طبق قانون در حال اجرا است و دستگاه های اجرایی باید طبق آن عمل کنند و دو مطلب داشتیم که یکی شارستان است که باید به عنوان معبر عبوری مسافران و حرم به عنوان نقطه پایانی باشد نه محلی برای عبور مسافران شهری که باعث ترافیک شود.

رشیدیان بیان کرد: از اصلاحاتی که راجع به تغییر عرض شارستان و مسیرهای منتهی به حرم شده، استقبال می کنیم.

ستاد بحران استان کاملا آماده است

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دولت بنا دارد که حداکثر به کارگیری جوانان را در دستور کار دارد و برای آن ابلاغیه های مختلفی دارد، عنوان کرد: همکاران ما در ستاد بحران استان همه پای کار برف سال گذشته بودند و در شب دوم نیز حدود ۵۰ پرواز در فرودگاه مشهد داشت و این ستاد درس خود را پس داده است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: اولویت اول استان موضوع اقتصاد در حوزه بیکاری و اشتغال است و بعد از آن آسیب های اجتماعی است و شاید جزء اولین استانهایی هستیم که در حوزه برنامه ششم، برنامه بومی ارائه دادیم.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: در برنامه ششم یک برش ۱۶۰ هزار نفری برای حوزه های مختلف در استان تعریف شده است و در حال حاضر تمامی دستگاه های اجرایی وظایف خود را می دانند.

وی بیان کرد: برآورد ما برای سال جاری ۱۵۰ هزار شغل است و امیدواریم که به این عدد برسیم و ضرورت یک حرکت جهادگونه شکل گیرد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: قبل از بارش اخیر ۷۷ درصد بارش امسال نسبت به دوره بلندمدت کاهش داشته است و همین وضعیت در خصوص روان آبها نیز صادق است که یکی از راههای جلوگیری کردن از هدررفت آب در استان است که برای این مهم از کنتورهای هوشمند استفاده شده و هرچند مصرف آب کاهش چشمگیری داشته است ولی باید حرکت بهتری صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: بنای کلی این است که کشاورزان ترغیب شوند تا روش های آبیاری مدرن را به کار گیرند و تاکنون دوهزار کیلومتر مصوبه لوله کشی آب کشاورزی داریم که در دست اقدام است و چندین پروژه نیز در دهه فجر افتتاح می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر