English

فرماندار مشهد:

۱۸۰ پروژه در دهه فجر در مشهد افتتاح می‌شود

فرماندار مشهد گفت: در دهه فجر امسال۱۸۰ پروژه با اعتبار ۶۲۰ میلیارد تومان در مشهد افتتاح می‌شود.

۱۸۰ پروژه در دهه فجر در مشهد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، محمدرحیم نوروزیان امروز در نشست خبری  با بیان اینکه در دهه فجر  امسال۱۸۰ پروژه در مشهد با اعتبار ۶۲۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها مربوط به حاشیه شهر است، چراکه اولویت ما مناطق محروم و حاشیه شهر بود و علاوه بر آن مشهد شهری فراملی بوده و طبیعی است که زیرساخت‌های فراوانی نیاز دارد.

وی با اشاره به آمار اشتغال در ۶ دستگاه عمده خراسان رضوی، گفت: امسال باید ۱۸۰ هزار شغل در این استان ایجاد شود که حدود ۸۰ هزار نفر در مشهد است که تا نیمه اول سال ۹۶، حدود ۳۰ هزار و ۱۳۸ نفر در مشهد در دستگاه‌های مختلف مشغول به کار شدند.

دشمنان در حال فضا سازی و سیاه نمایی هستند 

فرماندار مشهد با بیان اینکه مطالبات مردم تمام‌نشدنی و رو به تعالی است، افزود: در کشور ما به این دلیل که ساختار حکومتی مان نظام مردم سالاری دینی است، هیچ کشوری در دنیا تجربه آن را نداشته است، ما را مانع دستیابی به اهداف خود دانسته، با همه امکانات با ما مخالفت می‌کنند.

نوروزیان ادامه داد: کانال‌های مختلف در حال پمپاژ سیاه‌نمایی هستند و رسانه‌ها باید بین واقعیت و آنچه واقعی نیست را روشن کنند، هرچند واقعیت گاهی عیب است و گاهی حسن است.

وی خاطرنشان کرد: مسئله آسیب‌های اجتماعی از قبل بوده و اقدامات خوبی انجام شده، به عنوان بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سه سال گذشته در حاشیه شهر مشهد هزینه کردیم.

 فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه باید با همفکری و همراهی مشکلات را از سر مردم برداریم، گفت: هیچ جامعه‌ای بدون مشکل نیست، ما دشمنان و بدخواهان فراوانی داریم که جوری فضا را نشان می‌دهند که ایران تنها کشوری است که مشکلات دارد.

نوروزیان تصریح کرد: اشتغال‌ها با آمار بیکاری‌ها متناسب نیست و باید ایجاد اشتغال به مرور زمان و در طول سنوات ایجاد می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عناصر و افراد تندی داریم که گاهی مشکلاتی را ایجاد می‌کنند، اما باید بدانیم، افراط و تفریط‌ها مانع پیشرفت نمی‌شوند، اما در حال حاضر اراده و خواست دشمن و افراطی‌گری‌های عناصر خودی، موجب بروز مشکلاتی شده است.

۸اغتشاشگر در مشهد بازداشت هستند

فرماندار مشهد با اشاره به تجمعات اخیر با بیان اینکه در حال حاضر ۸ نفر در مشهد همچنان در بازداشت هستند، گفت: در تجمعات اخیر چندین نفر بازداشت شدند که بعد از بررسی‌های صورت گرفته، در حال حاضر تنها ۸ نفر در شهرستان مشهد بازداشت هستند که ۲ زن و ۶ مرد هستند.

نوروزیان با بیان اینکه دشمن از روزهای نخست تاکنون به دنبال فضاسازی در فضای مجازی و ایجاد اغتشاش بود، افزود: در گذشته نیز شاهد اعتراضات در هر زمینه‌ای بودیم، اما تمام آنها مطالبات مردمی و در فضایی آرام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اقشار به هیچ‌وجه به دنبال تجمع نباشند، تمام اقشار و اصناف در صورت بروز مشکل باید به فرمانداری و استانداری مراجعه کنند.

محلی برای تجمع در مشهد مشخص نشده است 

فرماندار مشهد با اشاره به رد مصوبه شورای شهر برای مشخص شدن کوهسنگی به عنوان محل تجمعات، گفت: تجمعات سبب ایجاد مسئله می‌شود و دشمن از این موضوعات سوءاستفاده می‌کند و به دنبال فضاسازی در فضای مجازی است. 

نوروزیان ادامه داد: ما اعلام کرده‌ایم، مدیران از پشت میزهایشان بیرون آیند و هرکجا مشکلی وجود دارد، سرکشی کنند، اخیرا از سوی شورای پنجم مشهد محلی برای تجمعات (کوهسنگی) اعلام شد که نسبت به این مصوبه اعتراض کردیم.

وی تاکید کرد: ما در گذشته هم شاهد اعتراضات در هر زمینه‌ای بودیم، اما تمام آنها مطالبات مردمی و در فضایی آرام صورت گرفته است.

فرماندار مشهد ادامه داد: ما به این مصوبه اعتراض کردیم، چراکه با قانون مغایر بوده و از سنخ کارهای سیاسی امنیتی و حاکمیتی است و این وظیفه فرمانداری نیست، باید از طریق شورای امنیت ملی کشور پیگیری شود.

افزایش ۵معاونت به فرمانداری مشهد

نوروزیان با تاکید بر اینکه ساختارهای موجود در سطح مشهد متناسب با نیاز مردم نیست، گفت: همه دستگاه‌های خراسان رضوی با حداکثر ظرفیت خود باز هم پاسخگوی نیاز جمعیت ۳ میلیون شهروند و ۲۵ میلیون زائر نیست و برای همین پیشنهاد دادیم، ۵ معاونت در فرمانداری طراحی شده است که با ضریب ۹۹ درصد کارشناسان برنامه و بودجه پذیرفته‌اند و منتظر ابلاغ رسمی وزارت کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حریم شهر مشخص است و طرح تفصیلی شهر ابلاغ شده و حریم شهر افزایش پیدا کرده و جلسه‌ای با شهردار و اعضای شورای شهر داشتیم که وظیفه شهرداری را سنگین می‌کند، اما ما در افزایش حریم کمک می‌کنیم.

فرماندار مشهد ادامه داد: باید قوانین و ساختارهای خود را اصلاح کنیم، چراکه هم اکنون روستاهایی با جمعیت ۲۰ هزار نفر در حاشیه شهر وجود دارد که باید فکری برای روستاهای حاشیه شهر کرد و مسیری را باید طی کنیم.

نوروزیان اظهار داشت:  در دهه فجر امسال۱۸۰ پروژه با اعتبار ۶۲۰ میلیارد تومان در مشهد افتتاح می‌شود که بخش بیشتر این پروژه ها مختص حاشیه شهر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر