English

گروکشی نوزاد مشهدی تکذیب شد

یکی از بیمارستانهای مشهد برای تامین منابع مالی، خود نوزاد و مادر جوان را بعد از پنج روز همچنان گرو نگه داشته است. خبری که طی ۲۴ در صدر اخبار ساعت رسانه های استان قرار گرفت.

گروکشی نوزاد مشهدی تکذیب شد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، یکی از بیمارستانهای مشهد برای تامین منابع مالی، خود نوزاد و مادر جوان را بعد از پنج روز همچنان گرو نگه داشته‌است. خبری که طی ۲۴ ساعت در صدر اخبار رسانه های استان قرار گرفت.

خبری که در آن آمده بود زنی باردار با توجه به درد شدید با اورژانس به‌بیمارستانی در مشهد منتقل می شود و با وجود اصرار خانواده در زمینه انتقال به بیمارستان دولتی، اورژانس او را به بیمارستان خصوصی خیریه امام زمان (عج) منتقل می کند واکنون با توجه به این که توانایی پرداخت هزینه زایمان را که یک میلیون و200 هزار تومان است، ندارند بیمارستان اجازه ترخیص نداده ونوزاد را به عنوان گرو نگاه داشته است.

این خبر در ۲۴ساعت گذشته در فضای مجازی به طور گسترده بازنشر شد و واکنش هایی را به همراه داشت. اما خبرنگار ما برای روشن شدن موضوع و جلوگیری از انتشار خبری که ممکن بود دقیق نباشد، موضوع را از بیمارستان مربوط پیگیری کرد.

 بیمارستان: گروکشی در کار نیست

پیرو درج گزارشی با موضوع " عدم ترخیص نوزاد در یکی از بیمارستان‌های خیریه مشهد " دانشگاه علوم پزشکی مشهد اطلاعیه ای صادر کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این اطلاعیه آورده است:خانم ز.. ا. ۳۵ ساله در مورخ اول بهمن ماه ۱۳۹۶ ساعت ۹ صبح با تشخیص زایمان طبیعی قریب الوقوع توسط اورژانس مرکز فوریت‌های پزشکی به اولین مرکز درمانی دارای امکانات زایمانی منتقل و تحویل آن مرکز می‌شود. در بدو ورود به بیمارستان و انتقال به بخش زایمان،نوزاد دختری از وی بدنیا می‌آید و هر دو تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

به دلیل اعتیاد این مادر به مواد مخدر کریستال، جهت اهمیت سلامت کودک (و در راستای اجرای دستورالعمل‌های موضوع مراقبت از نوزاد سندرم پرهیز نوزاد) بایستی نوزاد به مدت سه تا پنج روز جهت ارزیابی و درمان در مرکز درمانی اعم از دولتی و غیر دولتی نگهداری و مراقبت شود، بدیهی است به جهت اهمیت تغذیه با شیر مادر، مادر نیز در کنار نوزاد در بیمارستان حضور خواهد داشت.

لازم به ذکر است بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت در خصوص مادرانی که احتمال سوء رفتار نسبت به کودک آنان مطرح است، به منظور اطمینان از سلامت نوزاد و مراقبت‌های آینده، موضوع با قید فوریت به اورژانس اجتماعی اعلام می‌گردد تا بر اساس نظر ایشان در صورت نیاز از مراجع قضایی کسب تکلیف گردد که در ارتباط با این مادر نیز اقدامات لازم توسط مرکز درمانی و اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی انجام و منجر به صدور حکم قضایی ن. ۵/۹۶/یک سیار/کشیک مورخ ۰۲/۱۱/۹۶ می‌شود.

بدلیل شرایط این مادر و بر اساس حکم صادره، مقرر گردید؛ نوزاد تحویل یکی از مراکز سازمان بهزیستی شود که مراحل قانونی در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر