English

نرخ طلاق در خراسان رضوی به منفی ۳.۵ درصد رسید

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: نرخ طلاق در کشور رشدی ۴ .۴ درصدی داشته است، اما این آمار در خراسان رضوی نه تنها رشد نداشته بلکه به منفی ۳.۵ درصد رسیده است.

نرخ طلاق در خراسان رضوی به منفی ۳.۵ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، حمیدرضا پوریوسف امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از افزایش آمار سازش با اجرای طرح کاهش مداخله در طلاق خبر داد و افزود: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون به ۳ هزار سازش در استان رسیدیم.

وی اظهار کرد: طرح کاهش مداخله در طلاق ابتدا در ۶ شهر استان و در سال ۹۶ هم در کل شهرهای استان فعال شده و قبل از هرگونه اقدامی در خصوص طلاق زوج‌ها ملزم به مشاوره‌های سازش و عدم طلاق هستند و در صورتیکه به سازش ختم نشد حکم طلاق صادر می‌شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های مشترک صورت گرفته میان دو مجموعه بهزیستی و قوه قضائیه شاهد ۳ هزار سازش در طرح طلاق توافقی در سطح استان بوده‌ایم و زوج‌های متقاضی طلاق از تصمیم صرف نظر کردند و جهت ادامه زندگی به سازش رسیدند.

پور یوسف با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز از ابتدای خرداد ماه ۹۵ اضافه کرد: در طول ۲۰ ماه فعالیت ۲۸ هزار زوج به این مرکز مراجعه کردند که کار مشاوره ۲۴ هزار زوج در قالب ۱۵۰ هزار جلسه مشاوره تخصصی و مشاوره‌ای برگزار شد که در نتیجه هزار و ۴۲۴ زوج تصمیم به ادامه زندگی گرفتند و با ۳ هزار زوجی که پس از جلسات مشاوره این تصمیم را گرفتند این عدد به چهار هزار و ۴۲۴ سازش رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه آمار انصرافی‌های طلاق طبق آمار ثبت شده ۱۷ درصد و موارد ثبت نشده ۱۳ درصد و در مجموع ۳۰ درصد بوده است و برابر آخرین آمار ۱۰.۹۶ زوج‌های استان طلاق گرفته‌اند، ابراز کرد: آمار زوج‌هایی که پس از سازش مجدد تصمیم به طلاق گرفتند ۹۰ زوج بودند که معادل ۳ درصد زوج‌های سازش‌گر بوده‌اند و در پایان سال ۹۵ نسبت ازدواج به طلاق ۳ و ۷ بوده و در ۹ ماهه نخست سال ۹۶ به ۳ و ۴ رسیده است.

پوریوسف بیان‌کرد: نرخ کشور در طلاق رشدی ۴‌.۴ درصدی داشته است، اما این آمار در خراسان رضوی نه تنها رشد نداشته بلکه کاهش داشته و حتی به منفی ۳.۵ درصد رسیده است و میانگین سن افراد در زمان طلاق در سال ۹۵، مردها از ۳۴.۸ به ۳۵.۶ و خانم‌ها از ۲۹.۸ به ۳۰.۲ رسیده و سن طلاق بالا رفته است و میانگین زندگی مشترک طلاق‌گرفته‌ها از ۸.۱ به ۸.۷ افزایش یافته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر