English

طرح مطالعاتی تدقیق گسل های مشهد اجرایی می شود

جانشین رئیس کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پیشرفت ۶۰ درصدی مطالعه و تدقیق گسلهای جنوب مشهد، توس و کشف رود خبر داد.

طرح مطالعاتی تدقیق گسل های مشهد اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، «محمدحسن اکبرزاده ابراهیمی» جانشین رئیس کارگروه مخاطرات زلزله با اشاره به اهمیت مطالعه بر روی گسل های مشهد، درباره اهداف و وظایف کارگروه مخاطرات زلزله اظهار کرد: به استناد بند 11 ماده 15 آئین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، این کارگروه به منظور ارتقاء سطح ایمنی ساختمان ها و زیرساخت ها، بهبودانعطاف پذیری فضاهای شهری و روستایی در مطابقت با آثار زلزله و زمین لرزه ایجاد شد.

وی همچنین تحقق اهداف سند چشم انداز و کلیه اسناد بالا دستی و برنامه های توسعه کشور در چارچوب مسئولیت های کارگروه 4 ، تدوین برنامه های حمایتی برای تهیه آئین نامه ها، معیارها، استانداردها و دستورالعمل های مرتبط با خطرات زلزله، زمین لغزش و ارائه ساز و کارهای مناسب برای به کارگیری اجباری آن ها را از دیگر اهداف و وظایف این کارگروه برشمرد.

جانشین رئیس کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به تشکیل جلسات مسمتر در این خصوص اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 جلسه کارگروه و 3 جلسه کمیته فرعی مخاطرات زلزله و 4 جلسه جهت تدقیق مطالعات گسل های مشهد برگزار شده است که از مهمترین نتایج آن میتوان به طرح مطالعاتی تدقیق گسل های مشهد و تعیین حریم آن، که در تعیین ضوابط ساخت و ساز ایمن در کلانشهر مشهدبسیار تاثیر گذار خواهد بود، اشاره کرد.

اکبرزاده تصریح کرد: پس از تصویب مطالعات گسل شمال تهران وتعیین ضوابط شهرسازی، ساخت و ساز در حریم گسل در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، به جهت اهمیت موضوع،انجام مطالعات شناسایی و تعیین حرایم گسل های 5  کلانشهر کشور را تصویب کرد.

وی ادامه داد:  به همین منظور برای کلانشهر مشهد کمیته علمی و راهبردی تدقیق گسل با هدف تعیین محل عبور گسل ها و برداشت های میدانی آغاز شده و در این مرحله هر یک از گسل ها در چندین نقطه از نظر ساختاری برداشت ومحل نسبی آنها با دقت تقریبی بررسی گردیده است.

جانشین رئیس کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی پیشرفت مطالعه و تدقیق گسل های جنوب مشهد، توس و کشف رود را بیش از ۶۰ درصد عنوان کرد و افزود: تکمیل این مطالعات در تعیین ضوابط شهرسازی و ساخت و ساز در کلانشهر مشهد بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر