English

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی:

نمایشگاه بازی و دانایی بزرگترین سرمایه فرهنگی موجود در حوزه بازی و شهربازی می‌باشد

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی گفت: نمایشگاه بازی و دانایی به عنوان بزرگترین سرمایه فرهنگی موجود در حوزه بازی و شهربازی طراحی شده است.

نمایشگاه بازی و دانایی بزرگترین سرمایه فرهنگی موجود در حوزه بازی و شهربازی می‌باشد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، محمد امین توکلی زاده اظهار کرد: دغدغه غنیسازی اوقات فراغت خردسالان، کودکان و نوجوانان سبب شد تا شهربازی معارفی برای اولین بار در شهر مشهد به مدت 25 روز پذیرای زائران و مجاوران گروه سنی 3 تا 17 سال و خانواده های آنان باشد.

وی بیان کرد: سرزمین بازی و دانایی که از ششم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های آستان قدس رضوی برپا شده است، از همان روزهای اول با استقبال بی نظیر کودکان و نوجوانان زائر و مجاور و خانواده های آن ها مواجه شد، به گونه‌ای که تا کنون بیش از 250 هزار نفر از آن بازدید کرده‌اند.

توکلی زاده با بیان اینکه شهربازی یکی از بهترین محلهای آموزشی است که تلفیق آموزش و سرگرمی را در خود دارد، گفت: شهربازی ها در دنیا یکی از پردرآمدترین مکان های تفریحی هستند و ما با طراحی جدید می توانیم پیوست اقتصادی و فرهنگی این مجموعه ها را تکمیل و نهایی کنیم.

وی با بیان اینکه امسال این نمایشگاه و شهربازی با حمایت تولیت آستان قدس رضوی عملیاتی شده است، عنوان کرد: خلاء این گونه فعالیت ها در تمام کشور دیده می‌شود و امیدواریم که این کار در سایر اماکن مذهبی و فرهنگی با حمایت مسئولین و دغدغه مندان مسائل تربیتی اتفاق بیفتد و به عنوان محملی جذاب و سرگرم کننده برای انتقال پیام به کودکان و نوجوانان فراگیر شود.

وی اضافه کرد: شهربازی یکی از هنر، صنعت‌هایی است که عمدتا کشورهای دیگر طراح و اجرا کننده آن متناسب با دغدغه ها و مسائل فرهنگی خودشان می باشند. در این شهربازی تلاش شده است بازی‌ها کاملا بر پایه آموزه‌های دینی و متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی همراه با تحقیق و پژوهش زیربنایی بازی ها ایده پردازی شده و بر مبنای ابتکار عمل و توان داخلی ساخت و تولید آن محقق گردد

توکلی زاده افزود: این موضوع می‌تواند الگویی برای سایر فعالیت‌ها و سرمایه گذاری ها در کشور باشد. بسیاری از مسئولان با بازدید از این نمایشگاه متوجه می‌شوند که این توانمندی و زیرساخت فنی آن درکشور ما به صورت کاملاً بومی وجود دارد و جوانانی هستند که می توانند با هزینه کم در داخل کشور این کار عظیم را انجام دهند.

وی حمایت از تولید ملی و اشتغال درون زا را عامل برگزاری نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی در کنار شهربازی معارفی عنوان کرد و افزود: هجمه های فرهنگی از سوی غرب در قالب تصاویر و جذابیت های بصری در نوشت افزار سبب شده است تا در سال های اخیر نوشت افزارهای ایرانی اسلامی به همت برخی از جوانان و فعالان فرهنگی تولید و عرضه شود که در این نمایشگاه فرصتی فراهم شد تا برای چهارمین بار متوالی و پس ازبرگزاری سه نمایشگاه مهردرخشان، تولیدکنندگان داخلی در بازه ی قبل از بازگشایی مدارس به ارائه محصولات خود بپردازند.

گفتنی است؛ شهربازی معارفی با 14 مجموعه بازی و با مشارکت جوانان خلاق موسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان قم در محل دائمی نمایشگاه های آستان قدس رضوی راه اندازی شده و با حمایت اداره کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی پذیرای کودکان و نوجوانان زائر و مجاور حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه