English

مجید پور رضایی:

توانایی‌های بسیاری با فرصت‌دهی به جوانان در حوزه‌های مختلف داریم

معاون جوانان و امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: در شهر مشهد به عنوان دومین کلانشهر ایران با فرصت دهی به جوانان می‌توانیم ظرفیت‌ها و توانایی‌های مختلفی را در حوزه سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی به نمایش بگذاریم.

توانایی‌های بسیاری با فرصت‌دهی به جوانان در حوزه‌های مختلف داریم

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد به نقل ازپایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، مجید پوررضایی ظهر امروز در نشست خبری کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اولین فاز اجرای طرح سند ملی تقسیم کار از سال گذشته آغاز شد و با توجه به جلسه‌ای که مقام معظم رهبری با سران سه قوه برای تاکید بر کنترل آسیب‌های اجتماعی با هدف هماهنگ سازی پروژه‌های انجام شد دستگاه‌های اجرایی مسئول باید با توجه و تمرکز بیشتری بر حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و سلامت جامعه توجه داشته باشد و با توان بیشتری این طرح را ادامه دهند.

وی افزود: خراسان رضوی استان ویژه ای است و از لحاظ جغرافیایی سالانه پذیرای بسیاری از زائرین است و با توجه به این مورد که مشهد دومین شهر بزرگ ایرانی و اسلامی می‌باشد و نتیجتا تعدد اقوام و حاشیه نشینی در این شهر زیاد بوده ضرورت فعالیت کار فرهنگی را دو چندان می‌کند لذا ما هم انتظار نگاه جدی تری از سمت وزارت ورزش و جوانان به خراسان رضوی در جهت تخصیص اعتبارات داریم که در صورت تحقق این امر حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم با توان و ظرفیت بیشتری فعالیت خواهد کرد.

پوررضایی خاطرنشان کرد: طرح اول سند ملی کار طرحی خانواده محور در قالب پروژه یک میلیارد ریالی انجام شد که در این طرح هر خانواده با ارائه یک بلیط، کل اعضا خانواده می توانند از مجموعه ورزشی و استخرهای زیر نظر اداره ورزش و جونان استفاده کنند، طرح دوم همچنین احداث خانه های ورزش روستایی در محله‌هایی است که احتمال اعتیاد در بین جوانان وجود دارد.

معاون جوانان و امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: طرح سوم نیز سامان دهی دختران فراری است تا بتوانیم در بحث توانمند سازی خانواده های بد سرپرست و بی سرپرست، توانایی خود کفا شدن را در بین آنها افزایش دهیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در استان خراسان رضوی شهرستان‌های مشهد، نیشابور و تربت حیدریه به حوزه جوانان و فعالیت سمن‌ها توجه بیشتری شده است.

پوررضایی ادامه داد: ۷۰ درصد اعتبارات در حوزه جوانان تاکنون از سوی وزارت به اداره کل تخصیص پیدا کرده است و اکنون پیگیر ۳۰ درصد باقی مانده هستیم. برآورد این است که برای اجرای فاز دوم که بودجه آن در آینده ابلاغ خواهد شد امیدواریم نگاه وِیژه ای شود و همچنین امید داریم حضور مراکز مردم نهاد و با قابلیت توان مردمی که دارد بتواند گام‌های بزرگی در این حوزه بردارد.

در ادامه این نشست مرضیه سادات موسوی نصب دبیر موسسه بنیا نهاد پارسا دبیر اجرایی طرح سند ملی تقسیم کار گفت: کار ما از سال ۹۴ با رسالت دهه ۶۰ نهضت سواد آموزی و دهه ۹۰ نهضت سواد رسانه ای آغاز کردیم‌، طرح‌های متفاوتی اعم از جام خلیج فارس، کمپین تفریح سالم برای افزایش اوقات فراغت با برگزاری جشن های بزرگ و کمپین در پارک ها و بوستان ها انجام شده است و در حال حاضرهدف طرح ها تقسیم کار ملی با کاهش مفاسد اخلاقی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر