English

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

برنامه‌ریزی جدی برای حفظ و توسعه باغات امام رضا(ع)در سطح کشور

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: بایستی با استفاده از فناوری های نوین کشاورزی و باغداری سطح زیرکشت و کیفیت محصولات را افزایش داده و از موقوفات امام رضا(ع) صیانت و مراقبت کنیم.

برنامه‌ریزی جدی برای حفظ و توسعه باغات امام رضا(ع)در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، سید مرتضی بختیاری در مراسم بهره برداری از ١٠٠ هکتار باغات متراکم مجموعه ملک آباد که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، رئیس و اعضای شورای شهر مشهد و مسئولان استانی برگزار شد، بر لزوم تعامل با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور تاکید و استفاده از فناوری های نوین کشاورزی و باغداری را از مهمترین رویکردهای آستان قدس رضوی برای حفظ و توسعه باغات و مزارع دانست.

وی اظهار کرد: تولیت آستان قدس رضوی دستور داده اند که در مجموعه باغات و مزارع امام رضا(ع) نباید هیچ درختی قطع شود که این مهم نشان دهنده توجه و دقت ایشان در موضوع است.

بختیاری با اشاره به انعقاد و تبادل تفاهم نامه هایی با وزارت جهاد کشاورزی، دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان کشور اذعان داشت: آستان قدس رضوی درصدد است تا با نوسازی باغات سطح شهر مشهد که ٣٥ درصد فضای سبز این شهر مقدس را شامل می شود، فضای مطلوبتر و زیباتری را برای زائران و مجاوران فراهم نماید.

وی گفت: برای نوسازی باغ ملک آباد ٢ هزار و ٩٠٠ درخت قطع شد که به جای آن ٧٠ هزار اصله درخت کاشته شد و بنا داریم که در ازای قطع هر درخت آفت زده، ١٠٠ اصله درخت جوان و مرغوب کاشته شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، التزام و رعایت قانون و کمیسیون ماده ٧ شهرداری ها را مهمترین برنامه ها در توسعه و حفظ باغات دانست و افزود: برای جلوگیری از آفات، تگرگ و سرمازدگی محصولات که متاسفانه تهدیدی جدی برای باغات و مزارع موقوفه محسوب می شود، ناگزیز هستیم که اقدامات اصلاحی و فنی را اجرا کنیم.

وی گفت: در لاسجرد سمنان، راور کرمان و گناباد که باغات عظیم موقوفه وجود دارد نیاز به اقدامات عاجل و اساسی برای مراقبت و صیانت وجود دارد که امیدواریم با همکاری نهادهای مسئول هر چه سریعتر به نتیجه برسد. 

بختیاری اذعان داشت: ایجاد باغات الگویی، بهره برداری صحیح از منابع خاک و آب، احداث شهرک علمی و فناوری برای آموزش و ارتقای سطح علمی و فنی متخصصان کشاورزی و باغداری و تولید بذر و نهال با کیفیت برای استفاده کشاورزان از برنامه های آستان قدس رضوی است که با جدیت و اهتمام ویژه در حال انجام است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغداری نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاشهای آستان قدس رضوی اظهار داشت: باغ ملک آباد در بین باغات کشور نمونه است و الگویی از یک باغ فنی، به روز و پربازده را معرفی کرده است.

طهماسبی با اشاره به لزوم ایجاد باغات متراکم در باغات آستان قدس رضوی گفت: این اقدامات تاثیر بزرگی در بهبود هوای شهر مشهد و کاهش آلاینده ها دارد که امیدواریم در سایر باغات نیز اجرا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر