English

صاحبان ساختمان های احداث شده در اراضی موقوفه تا پایان شهریورماه جهت تعیین تکلیف اقدام نمایند

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی با نگاه مساعدتی گام های مثبتی در تعیین تکلیف منازل مسکونی احداث شده در زمین های موقوفه حضرت امام رضا(ع) برداشته است.

صاحبان ساختمان های احداث شده در اراضی موقوفه تا پایان شهریورماه  جهت تعیین تکلیف اقدام نمایند

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، غلامرضا رحمتی زاده افزود: در پی منشور هفتگانه مقام معظم رهبری و دستور تولیت آستان قدس رضوی، این نهاد مقدس برای ایجاد آرامش در تثبیت مالکیت ساختمان های احداثی در زمین‌های وقفی با تصویب و ابلاغ مصوبات مساعدتی زمینه را برای تعیین تکلیف حقوق صاحبان ساختمان‌ها و موقوفه فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه مساعدتی، صاحبان ساختمان‌های احداث شده در زمین های وقفی در محدوده طرح هادی روستاها و برخی مناطق در محدوده خدماتی شهرستان ها، فقط 30 درصد حق تقدیمی را در اقساط ده ساله پرداخت و اعتبارنامه و سند رسمی اجاره دریافت می کنند.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: با اخذ سند رسمی اجاره عرصه، زمینه درخواست تقاضای ثبت ساختمان و دریافت سند رسمی اعیان هم از ادارات ثبت اسناد و املاک فراهم می شود.

رحمتی زاده افزود: صاحبان ساختمان های احداث شده در اراضی موقوفه حضرت امام رضا(ع) از این فرصت مساعدتی که تا پایان شهریورماه امسال جاری است استفاده و نسبت به تعیین تکلیف تصرفات خود اقدام نمایند.

وی گفت: گستره مصوبه مساعدتی آستان قدس رضوی در سطح کشور می باشد و محدوده منازل مسکونی واقع در روستاهایی که در موقوفات آستان قدس رضوی قرار گرفته اند را مطابق شرایط اعلام شده در مصوبه، در برمی گیرد.

وی افزود: در مصوبه مساعدتی این فرصت برای اهالی محترم شهرستان سرخس در حوزه اراضی کشاورزی فراهم شده است که بر اساس آن در سه عنوان زارعین مشمول قوانین اصلاحات ارضی، زارعین نسق کار و مستأجرین قراردادهای شش ساله، زمینه مساعدت تا شصت درصد معافیت از پرداخت حق‌التقدیمی برای تعیین تکلیف اراضی در اختیار ایجاد شده است.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مصوبه مساعدتی کوی کارگران شهرداری در بلوار صبا سیدی، صاحبان ساختمان‌های مسکونی احداثی اراضی وقفی با پرداخت سی درصد حق تقدیمی اعتبارنامه و سند رسمی اجاره دریافت خواهند کرد.

وی گفت: علاوه بر پاسخگویی ادارات املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سراسر کشور، پیشخوان های خدمت در مناطق شهرک های شهیدان رجایی و باهنر، سه راه فردوسی و میدان ثامن بلوار صبا سیدی مشهد آماده دریافت درخواست صاحبان ساختمان‌های احداث شده در اراضی موقوفه حضرت رضا(ع) است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر