English

فرماندار مشهد:

سیاسی‌کاری در شورای شهر آفت است

رماندار مشهد گفت: آفت‌هایی وجود دارد که شوراها را تهدید می‌کند و سیاسی‌بودن اعضای شورای شهر مشکل نیست، اما سیاسی‌کاری آفت است.

سیاسی‌کاری در شورای شهر آفت است

 به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری موج از مشهد، محمدرحیم نوروزیان در مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار داشت: چرخ زمان می‌چرخد و اراده و خواست مردم بر این شد که در انتخابات شورای شهر مردم مشارکت بالایی داشته باشند و منتخبان خود را انتخاب کنند.

وی افزود: مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی فرض بر این است که همه ما به عنوان یک احساس تکلیف، دینی بر گردن داریم و باید آن را ادا کنیم؛ البته ممکن است که برخی‌ها این نگاه را نداشته باشند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه اگر شرایط به شکلی پیش رود که به توفیق خدمت گذاری دست یابیم باید شکرگذار خدای متعال باشیم، خاطرنشان کرد: اما اگر شرایط به گونه‌ای رقم خورد که مسئولیت از روی دوش ما برداشته شد، باید باز هم خداوند منان را شاکر باشیم.

نورزیان خطاب به اعضای جدید شورای شهر، تصریح کرد: منتخبان شورای پنجم که توفیق خدمت پیدا کرده‌اند باید خداوند را شاکر باشند، اعضای شورای چهارم هم که نتوانستند در دوره جدید توفیق خدمت پیدا کنند، باید خداوند را شاکر باشند که بار مسئولیت از دوش آن‌ها برداشته شد.

وی تاکید کرد: در انتخابات، فعالیت ستادهای انتخاباتی زمینه مشارکت حداکثری مردم را رقم زدند و انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در این دوره به‌دلیل جایگاه سیاسی و خاص مشهد، شور و هیجان خاصی در شهر وجود داشت که در کمال هوشمندی برگزار شد و ستادهای انتخاباتی برنامه‌های خودشان را برگزار کردند و هیچ مشکل امنیتی ایجاد نشد.

فرماندار مشهد بیان کرد: برخی‌ها در جلسات احساس خطر می‌کردند که ممکن است مشکل امنیتی ایجاد شود اما تاکید کردیم که مردم از فهم و آگاهی بالایی برخورد هستند و ما به دلیل ایکه سعی کردیم به مر قانون عمل کنیم، ممکن بود که اختلاف نظری با برخی افراد ایجاد شویم که البته ما صرفاً تلاش کردیم مر قانون را اجرا کنیم و به هیچ عنوان نظر شخصی اعمال نشد.

نوروزیان با تاکید بر اینکه خوشخبتانه انتخابات سالم و خوبی برگزار شد که امیدواریم نتیجه آن سبب خیر و برکات برای شهر مشهد باشد، گفت: رسانه‌ها ضمن اطلاع‌رسانی در آرام‌سازی فضای انتخابات بسیار موثر بودند که قابل تقدیر است.

وی افزود: رئیس شورای شهر چهارم همراهی بسیاری خوبی در انتخابات داشتند که قابل تقدیر است و امیدواریم شورای پنجم همانطور که شورای چهارم بر مبنای تجربیات شورای سوم فعالیت خود را آغاز کرد بر مبنای تجربیات شورای چهارم و با توجه به نقاط ضعف و قوت در جهت رشد و توسعه شهر تلاش کنند.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه ما نباید سطح مطالبات مردم را بالا ببریم، خاطرنشان کرد: ما باید وظایف مشخص و منابع محدود داریم، اینطور نیست که شورای پنجم آسمان را به زمین می دوزد، شورای چهارم هم به اندازه منابع موجود در حد توان تلاش کردند، البته انتخاب افراد جدید با انگیزه خدمت بهتر رای دادند.

نوروزیان گفت: آفت‌هایی وجود دارد که شوراها را تهدید می‌کند و سیاسی‌بودن اعضای شورای شهر مشکل نیست، اما سیاسی‌کاری آفت است و در انتخاب شهردار مشهد نظر سیاسی به نظر کارشناسی نچربید.

وی افزود: امیدواریم دوستان عزیز کمک کنند ما هم با تمام ظرفیت به شورای شهر در جهت پیشرفت و توسعه شهر مشهد کمک خواهیم کرد و در جهت توسعه و تامین زیرساخت‌های متناب با پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید برنامه‌ریزی انجام گیرد و زیرساخت‌ها تامین شود.

فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه مسائل زیست محیطی و ترافیکی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: مشهد باید از هر جهت مهیا شود برای آنکه مردم زندگی در این شهر احساس راحتی داشته باشند.

نوروزیان تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌های گذشته در حاشیه شهر مشهد، باید این اقدامات استمرار داشته باشد و هیئت تطبیق مصوبات شورای شهر، فرمانداری مشهد نیست.

وی تاکید کرد: مصوبات شورای شهر به هیئت می‌آید و ممکن است در برخی موارد نظر ما درست نباشد اما طبیعی است که ما براساس وظیفه قانونی، باید نظر هیات را در این خصوص انعکاس دهیم.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۳، کل مصوبات شورای چهارم ۸۷۴ مورد بوده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۲۲ مورد معادل ۸۳ درصد تایید شده است و به ۱۰۴ مورد مصوبه اعتراض شده که معادل ۱۲ درصد بوده است و از این تعداد ۴۸ مورد معادل ۵ درصد به هیئت حل اختلاف ارجاع شده است که در بیشتر موارد تشخیص هییت تطبیق مورد تایید قرار گرفته است.

نوروزیان گفت: هیئت تطبیق از ابتدای سال ۹۳ تاکنون بیش از ۱۲۰ جلسه داشته‌ است تا مصوبات شورای شهر مشهد، ملک‌آباد و رضویه را مورد بررسی قرار دهد و از زحمات و تلاش‌های شورای چهارم تقدیر می‌کنیم و امیدواریم زمینه انتقال تجربیات آن‌ها به شورای پنجم فراهم شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر