English

در شکوه شهادت محسن حججی؛

دو چشمی که رسانه شد

نگاه "شهید محسن حججی" را ، صریح ترین پیام و فراگیر ترین خبر جامعه انسانی می دانم که در شمار خبر های جاودان جهان خواهد ماند همان طور که بسیاری از "عکس- خبر"های دیگر در تاریخ مانده است و به رسوایی ظالمان، همچنان سخن می گوید

دو چشمی که رسانه شد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد به قلم  غلامرضا بنی اسدی، چشم ها، صداقتی دارند که هیچ قدرتی نمی تواند تکذیب شأن کند حتی آن ها که در تکذیب روز روشن هم مهارتی چنان داشته باشند که بسیاری را با خود همراه کنند! زبان را به هزار گونه می شود چرخاند و ایضا دوربین و قلم را، چنانکه چرخانده اند و جهان را هم با آن چرخانده اند اما چشم ها نمی توانند دروغ بگویند. زبان صدق دارند، حتی فرقی هم نمی کند در کاسه سر یک قهرمان باشند که به نگاهی، بلند ترین خبر جهان را رقم می زند یا در کاسه سر « ضد قهرمان» که ترس و زبونی را عیان می کند ، لذا من با تجربه ۲۵ سال کار رسانه، چشم ها را صادق علیه پیام رسان عالم می دانم و معتقدم باید به چشم ها نگاه کرد و پیام را گرفت و با هزار تاکید می گویم؛ رسانه فقط در ساختار آکادمیک آن خلاصه نمی شود حتی می توان گفت؛ برای رسانه داشتن ، همیشه نیاز به بنگاه های عریض و طویل نیست. گاهی یک فرد و حتی گاهی یک "نگاه"، گاهی یک "کنش" و گاه نیز یک" واکنش" کار چند تیم حرفه ای را انجام می دهد در خلق و انتقال پیام. گاهی "دو چشم معصوم"، بی صدا، بلند ترین و اثر گذار ترین پیام را خلق و خود رسانه انتقال آن نه فقط به جامعه امروز که به تاریخ می شوند. به باور این قلم،  چشمان" محسن حججی "، شهید مظلوم دفاع از حرم، از جمله  نگاه های راه نما و البته راهگشایی است که بعد این ، در شمار رسانه ها خواهد درخشید و پیام حقیقت را مدام فریاد خواهد کرد. زبان بیان ما را بسیاری در نمی یابند که زبان، نیاز به ترجمه دارد اما زبان نگاه " دو چشم معصوم" را همه دنیا می فهمند بی آنکه نیاز به ترجمه داشته باشد. از دو چشمه این چشمان ، پیام هایی زلالی می جوشد که هویت دشمن را عریان تر از همیشه بیان می کند و در جریان خویش به همه سو، نقاب از چهره شان برمی گیرد تا دنیا بداند، این کافر کیشان هستند که فتوای تکفیر جهانیان می دهند و آدم می کشند.
من ، نگاه "شهید محسن حججی" را ، صریح ترین  پیام و فراگیر ترین خبر جامعه انسانی می دانم که در شمار خبر های جاودان جهان خواهد ماند  همان طور که بسیاری از "عکس- خبر"های دیگر در تاریخ مانده است و به رسوایی ظالمان، همچنان سخن می گوید.
عکس چریک ویتنامی و افسر هفت تیر کش آمریکایی، تصویر قربانیان شیمیایی حلبچه، سیمای محمد الدوری، کودک گرسنه آفریقایی و عقاب منتظر ، کودکان در صف زنده به گور شدن عراقی، و...و حالا عکس "آن دو چشم معصوم" محسن ، که جهان را به محکمه خواهد کشید که با جنایت پیشگان داعش چه می کنید؟ با تیفوس تروریسم که پنجه در رخ جهان می کشد چه می کنید؟ باری ، روز خبرنگار گذشت اما خبر "دوچشم معصوم" همچنان تازه می ماند تا جهان را به تصمیم تازه برساند برای جنگ تمام عیار با تروریزم.
فقط خدا کند ما بتوانیم این پیام را آنگونه که باید به افکار عمومی جهان برسانیم. قطعا فضای مجازی ، در کنار رسانه های رسمی می تواند این کار را انجام دهد.
میتوانند با بسیج همه ظرفیت ها کاری کنند که مردمان آزاده جهان خود به مقابله با این بیماری هولناک برخیزند. می توانند با رساندن تصویر محسن ، قبل از شهادت، با آن نبوده و آرامش، کاری کنند که داعش با شتاب بیشتری به پایان مکتوم خود برسد. روضه این چشمان می تواند چشمه های آسمان را هم باز کند تا چنان ببارد خشم خدا را که از دشمنان مردم ، نشانی نماند. چشمان معصوم محسن هزار گره را می تواند باز کند و دست های تنها را می تواند به هم افزایی برساند تا زمین را از لوث پلیدی ها پاک کنند. این چشم ها، کارستان خواهد کرد، مطمئنم، شما هم یقین کنید پایان داعشیسم و تکفیر نزدیک است. این خبر صادق را می شود از آرامش آن دو چشم معصوم و هراس مضاعف شده چشمان نواده تیغ به دست شما فهمید. و...الیس الصبح بقریب؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر