English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد

پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید استان در سال جاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید سهم خراسان رضوی در سال جاری پرداخت می شود.

پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید استان در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد؛ راضیه علیرضایی در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در حاشیه بازدید استاندار از 2 طرح صنعتی شهرک فناوری های برتر، اظهارداشت: در اجرای طرح رونق تولید مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جاری برای صیانت و نگهداشت تولید و اشتغال 10 هزار واحد تولیدی صنعتی و معدنی کوچک و متوسط در کشور 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.

وی افزود: در اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و به منظور رونق تولید و رشد اقتصادی هشت درصدی، افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد فرصتهای شغلی جدید، بسته های رونق تولید و اشتغال برای تخصیص تسهیلات یاد شده تعریف شد.

وی گفت: این بسته ها شامل بسته ارتقای توان تولید ملی، بسته تامین مالی سرمایه گذاری، بسته جذب توسعه و تعمیق فناوری، بسته تجارت خارجی، بسته اشتغال و توانمندسازی نیروی کار می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: میزان تسهیلات رونق تولید براساس نیاز واقعی و تایید کارگروه استانی برای هر بنگاه کوچک 10 میلیارد ریال، هر بنگاه اقتصادی متوسط 30 میلیارد ریال، هر طرح نیمه تمام دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی 20 میلیارد ریال می باشد.

وی تصریح کرد: اولویت پرداخت تسهیلات برای آن دسته از بنگاه های تولیدی کوچک و متوسطی است که دارای مشکلات نقدینگی بوده و از نظر ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکل نداشته اند و با دریافت این تسهیلات می توانند به سرعت تولید را راه اندازی و اشتغال جدید ایجاد کنند.

وی گفت: مدت زمان بازپرداخت تسهیلات رونق تولید برای سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط یک سال (قابل تمدید) و برای سرمایه ثابت طرحهای نیمه تمام بنا به تشخیص کارگروه تا مدت پنج سال تعیین شده است.

علیرضایی افزود: بانکها و موسسات اعتباری موظف به بررسی و تعیین تکلیف طرحهای مزبور و واحدهای معرفی شده حداکثر ظرف 15 روز پس از تکمیل مدارک و اعلام مکتوب نتیجه بررسی به همراه دلایل آن به کارگروه و متقاضی حداکثر ظرف یک هفته پس از اتمام مهلت مذکور می باشند.

وی آزادسازی وثایق مازاد متناسب با بازپرداخت هر بخش از تسهیلات پرداختی به بنگاه ها، پذیرش ضمانت صندوق های ضمانتی، حمایتی و بیمه نامه شرکتهای بیمه تجاری یا اوراق بهادار به عنوان وثیقه را از دیگر وظایف بانکها و موسسات اعتباری دانست.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 2 هزار و 689 واحد تولیدی شامل 982 واحد صنعتی و یکهزار و 707 واحد کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که به 557 واحد چهار هزار و 747 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و پرداخت یکهزار و 766 میلیارد ریال به 207 واحد از سوی بانکها هنوز در دست بررسی است.

علیرضایی گفت: در سال گذشته سهم خراسان رضوی از تسهیلات 160 هزار میلیارد ریال رونق تولید در کشور، هفت هزار و 630 میلیارد ریال بود که از این میزان چهار هزار و 747 میلیارد ریال به واحدها پرداخت شده و از این نظر خراسان رضوی رتبه هشتم را در کشور به دست آورده است.

وی با بیان اینکه امسال ایجاد اشتغال برای 20 هزار نفر در حوزه صنعت و معدن خراسان رضوی برنامه ریزی شده است، افزود: برای ایجاد این میزان فرصت شغلی نیاز به سرمایه گذاری 6 هزار و 800 میلیارد ریال در پروژه های نیمه تمام، 30 هزار میلیارد ریال در بهره برداری از پروانه های صنعتی، 12 هزار میلیارد ریال در حوزه معدن، 2 هزار میلیارد ریال در حوزه نوسازی صنایع و تامین حدود 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش می باشد.

در این جلسه، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز اظهارداشت: در راستای شعار سال، 23 تفاهم‌نامه با شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات به منظور توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های IT  و ICT با سرمایه‌گذاری 320 میلیارد تومان و قابلیت اشتغال‌زایی نزدیک به 4000 نفر در استان به امضا رسید.

وی افزود: در سال جاری و 6 ماهه ابتدای سال 97 در حوزه صنعت و معدن 15 پروژه با 10 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و  پیش‌بینی اشتغال مستقیم 8489  به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این که 291 پروژه گردشگری و زیر ساخت مرتبط با 5800 میلیارد تومان سرمایه گذاری و  پیش بینی اشتغال مستقیم 7006 نفر افتتاح می شود؛ ادامه داد: همچنین بهره برداری از  11 پروژه کشاورزی  با 997 میلیارد تومان سرمایه گذاری و  پیش بینی اشتغال مستقیم 5650 نفر در همین مدت آغاز می شود. 

رشیدیان با اشاره به این که دربودجه سال گذشته ردیف خاصی برای تامین اعتبار پروژه های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته نشده بود؛ تاکید کرد: این موضوع درسال جاری محقق شده است .

وی گفت: امسال از مجموع 1200 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به استان 133 میلیارد تومان برای ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی در نظر گرفته شده است و مسیر تخصیص این اعتبار از محل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر