English

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد:

توسعه فضای سبز با حفظ منابع آبی اولویت اصلی شورای چهارم بود

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توسعه فضای سبز را از روز اول در دستور کارقرار دادیم اما الویت اصلی ما در این زمینه توسعه به همراه حفظ حداکثری منابع آبی بود.

توسعه فضای سبز با حفظ منابع آبی اولویت اصلی شورای چهارم بود

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد؛ غلامحسین صاحبی اظهار داشت:شورای شهر مشهد طی 4 سال گذشته در راستای تحقق شهری پاک، سبز و پرنشاط و همچنین کاهش آلاینده های زیست محیطی اقدام به تصویب طرح توسعه و ایجاد نزدیک به 100 بوستان در سطح شهر نمود؛ تا جایی که سرانه فضای سبز طی سه سال اخیر از 11.7 به 14.01 متر مربع به ازای هر شهروند رسیده است که بیش از نیمی از آنها در مناطق کم برخوردار ایجاد گردیده است.

وی با اشاره به فعالیت های عمیق و قابل تقدیر حوزه فضای سبز طی سالیان اخیر گفت: طی4 سال اخیر 9 میلیون متر مریع فضای سبز در شهر مشهد ایجاد شده است؛ قبل از مهر سال 92 میزان سرانه فضای سبز 11.17 متر مربع بود که طی 4 سال گذشته به 14.01 متر مربع رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ایجاد 87 بوستان در 4 سال اخیر گفت: سرانه پارک های محلی در شهر مشهد مقدس طی 4 سال اخیر با 0.27 درصد افزایش به 1.34 درصد رسیده است.

صاحبی از ایجاد 4 بوستان در مناطق حاشیه شهر خبر داد و افزود: در کنار تمامی فعالیت های مدیریت شهری در زمینه توسعه فضای سبز شهری از طرفی دیگر ما شاهد ایجاد 1 میلیون و 500 هزار متربع فضای سبز در کمربند سبز شمالی بودیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد با تاکید بر اهمین حفظ منابع آبی عنوان کرد: در گذشته حدود سه چهارم فضای سبز شهر مشهد به صورت مکانیزه آبیاری می شد که مانیز طی سالهای اخیر با افزایش فرایند ابیاری مکانیزه در سطح شهر این میزان را به 83 درصد رساندیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر