English

کاهش مصرف آب با استفاده از کارواش های بدون آب

سیزدهمین جلسه کارگروه مدیریت بحران منابع آب شورای شهر مشهد با موضوع"لزوم استفاده از کارواش های بدون آب" برگزار شد.

کاهش مصرف آب با استفاده از کارواش های بدون آب

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد؛ سیزدهمین جلسه کارگروه مدیریت بحران منابع آب با موضوع"لزوم استفاده از کارواش های بدون آب" برگزار شد.

در این جلسه اعضای کارگروه و نمایندگان سازمان ها و مجموعه های ذی صلاح و مدیر نخستین کارواش بدون آب در مشهد حضور داشتند.

در ابتدای جلسه موضوع بررسی میزان آب مصرفی کارواش های شهر مشهد مطرح شد و اهمیت و ضرورت استفاده از کارواش های بدون آب مورد بحث و توجه اعضا حاضر قرار گرفت.

در همین راستا آزاده مسئول دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آبفا، ضمن تاکید بر نیاز سنجی استفاده از کارواش خشک به جای کارواش های مرسوم در کاهش بهره ‌برداری از منابع آب شرب و زیرزمینی افزود: در دو سال گذشته، شرکت آبفا اقدام به شناسایی کارواش های خشک (داخلی و خارجی) کرده است و از شرکت‌های مرتبط جهت ارایه کلیه مدارک، استانداردها و مجوزهایی که اخذ نموده اند دعوت بعمل آورده است.

وی ضمن ابراز تاسف از نتایج جستجوها تصریح کرد :متاسفانه در اداره کل استاندارد ، تاکنون هیچ استانداردی برای این کارواش‌ها تدوین نشده است ، که نهایتا باعث مغفول ماندن موضوع گردید.

عابدی مدیر نخستین کارواش بدون آب در مشهد ضمن بیان مشکلات ودغدغه های این حرفه خاطر نشان کرد: نخستین کارواش بدون آب مشهد کار خود را با حمایت کمیته امداد امام خمینی و شورای اجتماعی محلات منطقه یک آغاز کرد.

عابدی در پاسخ به شبهه نبود استاندارد برای این نوع از کارواش ها گفت : اداره کل استاندارد به کارخانه تولید کننده مواد مورد استفاده در کارواش بدون آب، مجوزهای لازم را داده است ، لذا دیگر نیازی به دریافت مجوزهای اداره استاندار نمی باشد .

وی مهمترین ویژگی این نوع کارواش را صرفه جویی در مصرف آب شرب ،ایجاد اشتغال، کاهش تردد وسایل نقلیه و ترافیک سطح شهر بدلیل شستشوی وسایل نقلیه در محل ، عدم نیاز به فضای اختصاصی برای کارواش، قیمت مناسب و تضمین کیفیت انجام کار و مواد اولیه مورد استفاده دانست.

عابدی برنامه ریزی برای فرهنگ سازی در استفاده از این نوع کارواش ها را مهمترین اقدام برای مبارزه با بحران کمبود آب معرفی کرد.

در ادامه جلسه، اعضای حاضر راهکارهای فرهنگ سازی ، ترویج و حمایت از شیوه های کاهش مصرف آب را مورد بررسی قرار دادند.

از جمله نتایج این جلسه حمایت حاضران از کارواش بدون آب بود، معاون شرکت آبفا اشتراک یکساله کارواش را دریافت کرد و کلگاریان عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تاکید بردانشگاه سبز، اطلاع رسانی به کلیه پرسنل و اساتید از طریق کارتابل اداری آن دانشگاه را عهده دارشد و نیز مقرر شد با موافقت حوزه ریاست شورا، این طرح در پارکینگ ساختمان شورای اسلامی شهر به عنوان پایلوت مورد اجرا قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر