English

مدیرعامل موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان:

فروش گندم به‌ صورت خرید تضمینی در استان انجام می‌شود

مدیرعامل موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان گفت: فروش گندم، به‌صورت خرید تضمینی و بدون هیچ‌گونه مشکلی توسط سازمان غله استان انجام می‌شود.

فروش گندم به‌ صورت خرید تضمینی در استان انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، علی وطن‌دوست اظهار داشت: طی سال زراعی 96-95، سطح 44 هکتار از اراضی مزرعه غدیر به کشت گندم شامل ارقام ارگ و پیشگام اختصاص داشته است.

وی ادامه داد: در مجموع، بیش از 191 تن محصول برداشت شده است که عملکرد هر هکتار به طور متوسط 4 هزار و 351 کیلوگرم می باشد.

وطن‌دوست با اشاره به خسارت‌های ناشی از وزش بادهای گرم در این مزارع گفت: به همین دلیل، در سال زراعی جاری با کاهش محصول برداشتی روبرو بوده‌ایم.

وی ادامه داد: با این حال، راندمان تولید محصول گندم مزرعه غدیر طی سال‌های اخیر در مقایسه با متوسط تولید استان، دو برابر بوده است.

وطن‌دوست درباره اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش بهره‌وری تولید محصول گفت: به این منظور، فعالیت‌هایی همچون رعایت تناوب زراعی، استفاده از محلول پاشی و تغذیه برگی انجام شده است.

وطن‌دوست، انتخاب ارقام مناسب و رعایت اصول به‌زراعی کشت را از جمله نقاط قوت محصول امسال این موسسه عنوان کرد.

مدیرعامل موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان درباره نحوه برداشت گندم از اراضی این موسسه گفت: برداشت گندم به وسیله کمباین نیوهلند مهاجر و با بهترین کیفیت انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر