English

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی:

مشهد بستری امن برای حضور زائران و گردشگران خارجی است

با حضور معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، جلسه کمیته ساماندهی امور زائران خارجی استان برگزار شد.

مشهد بستری امن برای حضور زائران و گردشگران خارجی است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد؛ محمد حسن واحدی در این جلسه اظهار داشت: مشهد بستری امن برای حضور زائران و گردشگران خارجی است.

وی نقش کمیته ساماندهی امور زائران خارجی را در حفظ، تقویت و تبلیغ جایگاه مشهد مقدس به عنوان شهری معنوی _ فرهنگی با جذابیت های تاریخی و توریستی، بسیار حائز اهمیت دانست.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از ارائه فراخوان برای دعوت نخبگان زیارت اولی کشورهای مسلمان خبر داد و گفت: این دعوت شامل سه روز خدمات رفاهی و فرهنگی در مشهد مقدس است که به زودی برنامه های اجرایی آن اعلام خواهد شد.

واحدی با بیان این که بازه زمانی اجرای طرح فوق، در طول سال 96 و سقف پذیرش آن 40 هزار نفر است؛ افزود: فعالان، متخصصان و نخبگان حوزه های هنری، علمی ، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، توریستی و گردشگری کشورهای اسلامی، مخاطبان این طرح محسوب می شوند.

وی همچنین از اجلاس مدیران صدا و سیمای کشورهای اسلامی خبر داد و آن را بستری ذی قیمت برای ترویج و تبلیغ فرهنگ رضوی دانست.

معاون استاندار خبرنگاران را متخصص ترین افراد برای قرار گرفتن در معیت میهمانان اجلاس فوق دانست و گفت: آنها می توانند هنر هدایت محتوای رسانه ای را به خوبی عملیاتی کنند.

واحدی در ادامه از صدا و سیمای خراسان رضوی خواست از ظرفیت خبرنگاران کشورهای اسلامی برای شناساندن مشهد مقدس استفاده و برنامه های اجرایی این اقدام را ارائه دهند.

وی اظهار داشت: تجربه نشان داده است آنجایی که اسلام میدانی برای تبلیغ و ترویج ارزشهای انسانی و اسلامی دارد، دشمن برای تضعیف آن دست به هر تلاشی می زند، اما اقدامات مصوب این کمیته خط بطلانی بر روی تمام تلاش آنان خواهد بود.

در این جلسه طرح پیشنهادی افزایش زائر خارجی ارائه شد و معاون استاندار خواستار ارائه پیشنهادات لازم از سوی دستگاههای متولی برای تحقق آن گردید.

واحدی گفت: این پیشنهادات باید در سه سطح بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت طراحی و به دبیرخانه ارسال گردد.

وی اظهار داشت: طرح زیارت گروهی مبداء به مبداء تاکنون توانسته است تاثیر خوبی بر روی فرآیند زیارت و سیاحت بگذارد که در آینده ای نزدیک بسته سلامت هم به آن اضافه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر